Wat is er nieuw

Hoe de filter plaatsen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter SamOver
  • Startdatum Startdatum
S

SamOver

Guest
Ik heb besloten om van mijn bioflow super 280 een biologische filter te maken. Het ziet er nu zo uit:

filterwatten
--------------------
koolspons
--------------------
Juwel nitrax
--------------------
blauwe spons (fijn)

En dit wil ik er mee gaan doen:

filterwatten
--------------------
blauwe spons (fijn)
--------------------
Keramisch materiaal
--------------------
Keramisch materiaal

Onder hoeveel weken moet ik ze plaatsen? 1 nieuwe per week? Of kan het tegelijkertijd? De blauwe blijft erin. De witten wordt uitgespoeld in aquarium water. Graag tips en advies!
 
Nieuwe plaatsen is enkel nodig voor de kassa van de winkel want ze gaan jaren mee,als de stroming minder wordt eerst de witte watten vervangen want dat is meestal al voldoende en anders sommige sponzen iets uitknijpen in aquariumwater zoals je al aangeeft.
 
Je weet dat er nu andere filters in komen dan de originelen?
 
Is handiger dat je het filtermateriaal noemt ipv van filters.
Ja is me duidelijk dat je ander filtermateriaal neemt maar als ik het nog eens lees is je vraag hoe je het precies gaat doen in een draaiend aquarium?
De volgorde van veranderen.
 
Klopt ik wil graag andere filters in een draaiend aquarium. De nieuwe filters heb ik al. Alleen hoe moet ik ze erin doen? Want allemaal tegelijkertijd is niet handig lijkt mij. Ivm de bacterie cultuur. Of maakt het niet heel erg veel uit aangezien er 2 filters normaal in blijven zitten?
 
Geen filters maar filtermateriaal! 😉
Ik zie dat je dus de fijne blauwe spons laat zitten en bedoel je met de tweede de filterwatten?
 
Met de 2de bedoel ik inderdaad de filterwatten. 🙂 Stomme spelling controle op me tablet 🙁
 
Welke bak is het en hoeveel bewoners heb je?
 
Het is een juwel rekord 700. Ik heb dwerggoeramis (koppel) en fantoomzalmpjes (8)
 
Dan zou ik het zelf wel durven om het in 1 keer te vervangen zoals je aangeeft.
Wel goed de komende weken de waterwaarden in de gaten houden.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan