Wat is er nieuw

Hoe de uitstroom plaatsen

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
sinds een tijdje heb ik een juwel panorama met binnenfilter. Ik probeer nu de uitstroom van het filter zo effectief mogelijk te plaatsen maar wat is effectief? De ene keer staat de uitstroom naar boven gericht zodat er beweging in het wateroppervlakte zit. Dan weer zet ik hem schuin naar beneden zodat er beweging bij de bodem komt. Wat is nu de beste manier voor de uitstroom van het filter? Ik heb omdat mijn water zo troebel was (van kienhout waarschijnlijk) een aquaflowfiltertje in de andere hoek geplaatst. Ik laat deze maar zitten zodat ik altijd een goed ingedraaid filter bij de hand heb en mijn guppen het heerlijk vinden om tegen de stroom in te zwemmen. Dit filtertje blaast net onder het oppervlakte en zorgt voor een lichte beweging van het oppervlakte. Hoe kan ik nu de andere uitstroom het beste plaatsen of is het juist wel goed om af en toe eens af te wisselen?

Ik heb mijn uitstroom over lengte op de achterkant bevestigd, deze blaast schuin omhoog tegen de panorama ruit het water wordt hier door naar beneden gedwongen en komt dan aan de achterzijde weer omhoog.

Links en rechts in de hoek heb ik de aanzuigbuizen zitten, op deze manier krijg je de meest constante stroming in je bak is mijn mening.

Even een T-stukje in de aanzuig van het filter zodat je deze splits, probeer alleen de de slangen even lang te houden dat de weerstand van beide aanzuigbuizen gelijk is.

Afwisselen doe ik niet, zie onderstaand schetsje

Ik heb nu de uitstroom ook parallel aan de achterruit zitten. Maar als je de uitstroom op je zijruit plaatst zul je zien dat je drijfplantjes (als je die hebt) keurig grote rondes maken door je bak. Dus ik ben er ook nog niet zo goed uit wat de beste plek is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan