Wat is er nieuw

Hoe diepvriesvoer toedienen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guppy101
  • Startdatum Startdatum
G

Guppy101

Guest
hallo

Volgende week mogen waarschijnlijk mijn visjes erin.

Maarhoe geven jullie diepvries voer? Ik heb gezien dat er speciaal bakjes bestaan om het voer erin te doen, nadien het water in en eruithalen als die leeg is.

Zijn die bakjes nodig? Of smijten jullie het voer gewoon de bak in?

Groetjes

Ik ontdooi het voer in een theezeefje en doe het daar vanuit met beetjes in de bak, meestal op meerdere plekken wat, een theezeefje kost misschien 50 cent bij de action.

b_489.jpg

Ik ontdooi het, spoel het een paar keer na en dient het toe met een doseerspuit....
Zo zie je maar weer, vele wegen naar Rome!!

Ik geef het gewoon met een koffielepeltje als het ontdooit is. Ach ja, er gaan meer wegen naar Rome zoals we kunnen zien.

Ik doe het in een klein bakje, scheutje water erop dan ontdooit het sneller. Ik spoel niet en geef de helft met een theelepeltje en de laatste helft mik ik er voor de Corydoras in een keer in.

Er wordt wel gezegd dat door niet spoelen het fosfaat omhoog zou gaan maar ik kan dat niet met meten aantonen, ondanks dat ik dagelijks 3-4 blokjes voer op netto 210 liter.

Hetzelfde als ton.

Ontdooien in een bekertje water, door zeefje heen gieten en met een pincet telkens op verschillende plekken wat toedienen.

Of gewoon het zeefje in 1x eri, maar net hoeveel zin ik erin heb 😀

Ik ontdooi het in wat aquarium water en dan hops erin. Dat beetje fosfaat is in mijn planten bak een druppel op een...

Even ontdooien met wat water en dan met een lepeltje in de bak.

En nog is er spul te koop om fosfaat uit je water te halen.

Ik steek het bevroren in de bak tussen mijn vingers en de vissen eten het uit mijn handen en wat er dan "weg" dwarrelt

Krijgen ze dan geen kou op hen maagjes?

Dat hebben ze nog nooit in mijn oor gefluisterd, en ze vinden het volgens mij al 1,5 jaar geen probleem. Was vroeger bij de maanvissen trouwens het zelfde en deze hebben ook nooit hier enige gevolgen van laten zien. Wat ze opeten is het buitenrandje en dat is ook iedere keer ontdooid.......

edit: bijkomend voordeel is dat ik precies zie wat er opgegeten wordt en wat er eventueel op de grond terecht komt. Ik zie ook precies welke vis afwijkend gedrag heeft t.o.v. het voeren, dus het geeft mij ook de nodige info

Ik gooi het ook zo in het water. Als de vissen achter het blokje aanjagen kan ik mooi observeren wie wel en niet eet.

Ok, dus die bakjes kopen is niet nodig.

En voor de garnalen ook niet?

Hoeveel diepvriesvoer geven jullie per week?

Ok, dus die bakjes kopen is niet nodig.

En voor de garnalen ook niet?

Hoeveel diepvriesvoer geven jullie per week?
Nee, die bakjes zij zeker niet nodig.
Hoeveel hangt van je visbestand af, hoeveel vissen wat voor soort vissen, dus daar is geen woord van te zeggen.
Zelf heb ik 12 opgroeiende maanvissen en gaan er 8 blokjes per dag door, + levend en droogvoer.

Voor garnalen zou ik dat zeer spaarzaam doen.

Ok ik zal het voer dan verdelen over het aquarium ( voor 12 rasboras kubotai en 2 honinggoeramis) wat ze laten vallen zal voor de garnalen zijn en slakjes dan

Beide vissen zijn omnivoren dus behoeven ook droogvoer bestaande uit planten en groenten, dus afwisseling daarin zal ze goed doen.

Bij dat bestand is 3x per week diepvries + 3-4x per week een goed droogvoer prima.

Hier ook gewoon in een bekertje, klein beetje water erin dan hups, het aquarium in. Geen gezeur met zeven of spoelen, nergens voor nodig. In de natuur worden de diertjes die je voert ook niet eerst schoongespoeld 😉

Ik gebruik de Ton en Richard methode.

Ontdooi het voer in een theezeefje met wat water.

Vervolgens geef ik dit met een pincet. En als ik het beu ben, mik ik de rest uit het zeefje zo in de bak.
Dat zinkt dan, voor de corydora's.

IMG_0863.JPG

Ik heb die 500 grams plakken. van Ve**h**uis. Even een ram op de plak ,heb ik stukken. stuk in glas, water erbij. als ontdooit ,even verdelen, over ... glazen, en ...dagen.
Dan elke morgen een glas leeg in de bak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan