Wat is er nieuw

Hoe externe filter indraaien

• Onderwerp starter Onderwerp starter KennesE
  • Startdatum Startdatum
K

KennesE

Guest
Ik verwacht vandaag mijn nieuwe externe filter nl. Experience van eheim voor aqua tot 150 L ik hoop dat dit volstaat voor een bak van 125 L nl rio .

De bedoeling is dat mijn interne filter er binnenkort uitgaat, ik ben niet tevreden over het resultaat nu de bak een jaar en half in werking is.

Hoe krijg ik de filter zo snel mogelijk geactiveerd? Ik lees hier soms dat men water of filtermateriaalen uitwringt ect maar wil het van de eerste keer goed doen.

Oud filter materiaal in de nieuw uitpersen, dan gewoon mee laten draaien, voor 3 weken.
Je kunt er wat nitrivec bij doen.

http://www.zooplus.nl/shop/vissen/pompe ... eim/348505

Hij pompt 500 liter rond dus dat moet genoeg zijn. je moet hem 4 weken laten meedraaien als dat kan. Dan is hij goed ingedraaid. Je kan de oude sponzen van de binnen filter misschien uitspoelen en daar de nieuwe sponzen even inleggen. Of je doet er wat opstartbacterien in maar de natuur doet ook gewoon zijn werk wel.

Bertus zei:
Oud filter materiaal in de nieuw uitpersen, dan gewoon mee laten draaien, voor 3 weken.
Je kunt er wat nitrivec bij doen.

Bertus is met net een fractie voor 😀

Tja, keek net hier, dus ,dacht....
IK koppel 2 filters achter elkaar, komt het er vanzelf in.

Gaat de stroming met beide aan niet te snel zijn voor mijn guppy's .

Hoe bedoel je achter mekaar koppelen? Heb niet echt veel plaats in mijn binnenfilter

IK heb meerdere filters. ook in reserve, doe ik ze aan elkaar koppelen. om door te stromen.
Komen de bacterie vanzelf in het tweede filter.
UIt de bak naar filter 1, uit naar IN filter 2. uit filter 2 weer in de bak.

moet je er alleen wel voor zorgen dat filter 2 niet sterker is als filter 1 neem ik aan? anders trekt die m leeg.

Zijn 2 gelijke filters. Ecco, s.

Met dezelfde rotors.

Goede keuze is dat filter!

Jij kunt ze niet achter elkaar koppelen.

Je kunt het beste je sponzen uit je binnenfilter uitknijpen in een bakje.
Dat bakje giet je dan leeg in je nieuwe buitenfilter.

Vervolgens plaats je je nieuwe filter er bij.

Kijk even naar de stroming en probeer dat een beetje te regelen zodat de visjes niet wegwaaien.

Na drie weken haal je je binnenfilter eruit.

Heb hem ge�nstalleerd , ik wacht nog voor ik mijn sponzen leeg wring, sommigen zijn nog niet lang genoeg in werking, morgen krijg ik filterbacterieen binnen dan is de opstart wat sneller, ben alleen niet tevreden over de sproeibuis, is te lang voor waar ik hem wou plaatsen. Iemand een idee hoe ik deze korter krijg zonder hem kapot te maken is van harde plastieken, heb nu een stuk darm gezet op de uitstroom omdat er teveel stroming was.

Die gebruik ik niet.
Laat het water zo in de bak stromen.

Wil je hem wel gebruiken , dan met een vijl, of zo inkerven. Of babyzaagje.

Hoelang draait jouw bak dan?

Heb de bak al een jaar en half, draait sinds de laatse wissel een 3 maanden achtereen voor nieuwe opstart. Nu sinds een week de vissen erin. En nog wat planten.

Voor de wissel had ik goudvissen erin, maar heb ze weggegeven aan mijn zus ik,wou wat anders.

Inkorten doe ik met een klein zaagje. Ik plaats deze daarna langs de zijruit.

Als je al het filtermateriaal uit je oude filter in je nieuwe filter doet ben je er toch ook? Dan heb je een ingedraaid filter alleen in een nieuw huisje gezet.

Dat kan prima zolang het in de nieuwe filter past. Het model zal dus hetzelfde moeten zijn.
Anders heb je vaak wel dat het niet mooi aansluit in de filter en bijgeknipt moet worden.

Is een veel groter model met twee keer zo grote sponzen, heb er nu een bacterie cultuur ingedaan

Dat zal vast wel helpen nu. Ik zou de natuur nu rustig zn gang laten gaan.

Hoe is het afgelopen en hoe heb je het interne filter eruit gehaald?
Heb je dit gedaan terwijl de bak vol mef water, vis en planten stond?

Die moet nog 3 weken mee draaien, tot externe goed is.

De interne blijft er nog een aantal weken in hoor

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan