Wat is er nieuw

Hoe gaan filteren?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chilliewillie88
  • Startdatum Startdatum
C

Chilliewillie88

Guest
Ik heb momenteel een aquatlantis fusion 100 (meterbak).

Ik filter deze momenteel door middel van 2 interne filters:

- biobox 2 (mee geleverd met aquarium)
- hydra 50 (geschikt voor bakken van 500-800 liter)

Mijn water is kraakhelder en de bak is perfect stabiel.

Nu ga ik binnenkort toch de bak volledig leeghalen omwille van een andere inrichting en visbestand.

Ik ben nu ook aan het denken voor een andere filter. Ik wil sowieso niet meer dat onding van die biobox in mijn aquarium hebben. Neemt veel te veel plaats in beslag. Verder ben ik heel tevreden van de hydrafilter en zou deze ook graag houden, alleen is dit ook weer zo'n lelijk ding.
De hydra alleen heeft ook maar héél weinig plaats voor filtermateriaal, daarom weet ik niet of dit te vertrouwen is om de bak te laten draaien alleen op de hydra...

Ik ben aan het twijfelen om deze externe filter aan te schaffen

https://www.ho-michielsen.nl/dieren...e/f-eco-serie/aquariumfilter-extern-f1400-eco

maar langs de andere kant ben ik eigenlijk gewoon super tevreden van mijn hydra, maar het is gewoon een lelijk ding.

Ik weet dat er momenteel ook externe hydra's bestaan, maar die zijn me wat prijzig.

Wat is goede raad?

wat ik hoor van deze "sun sun" potfilter is dat ze herrie maken en gauw gaan lekken.

zou zelf investeren in een wat duurder merk.

wat ik hoor van deze "sun sun" potfilter is dat ze herrie maken en gauw gaan lekken.

zou zelf investeren in een wat duurder merk.

Ik heb er al zo eentje die 2.000 liter per uur doet in mijn sluierbak, ben er erg tevreden van hoor! 🙂

Die ervaring heb ik ook. Bij mij hoorde je de hele tijd zo'n irritante brom, en aangezien de bak hier op mn slaapkamer staat. Niet echt fijn.
Ik ben toen ook weer gauw overgegaan op de oude vertrouwde tetratec ex filters. Geruisloos, niet te duur en nooit problemen mee gehad.
En bij bijvoorbeeld een site als deze niet eens echt heel duur in vergelijking met waar jij naar aan het kijken was

900 dat zou ruim voldoende moeten zijn voor jouw formaat bak
of je moet wel heel erge vervuilers hebben

Ok, dan toch maar overschakelen naar een externe filter 🙂

Toch ook altijd een stuk sierlijker in de bak.

Eheim of JBL.

Dat zijn de merken! Bij eentje krijg je er nog muziek bij.😀

Ben zelf in bezit van 2x JBL 901 en ben er zeer tevreden mee, nooit lekkages gehad en zijn muisstil.

Ben zelf in bezit van 2x JBL 901 en ben er zeer tevreden mee, nooit lekkages gehad en zijn muisstil.

Op hoeveel liter gebruik je deze twee?

Ik blijf een beetje twijfelen over de JBL 901. 900 liter dat doe ik automatisch al door 2, dan doet die de bak nog ongeveer 2,5 keer per uur.

Ik ben nu echt gewoon aan kraakhelder water en wil dit ook zo graag houden. Gaat mij dit lukken met deze JBL 901? 🙂

Ik heb ook een 901 op de meterbak en dat werkt goed en geeft een mooie circulatie.

Ok thnx voor de reacties. Vanavond dan maar de 901 bestellen! 🙂

Op hoeveel liter gebruik je deze twee?

Ik blijf een beetje twijfelen over de JBL 901. 900 liter dat doe ik automatisch al door 2, dan doet die de bak nog ongeveer 2,5 keer per uur.

Ik ben nu echt gewoon aan kraakhelder water en wil dit ook zo graag houden. Gaat mij dit lukken met deze JBL 901? 🙂
Ik gebruik deze twee op een meterbak, maar toen in de tijd dat ik er maar 1 had was mijn water ook kraakhelder, momenteel staat er ook maar 1 op, de ander staat even op een ander bakje waar mijn vissen in zitten tot mijn meterbak ingedraaid is.
Maar ben erg tevreden over de pompen van JBL

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan