hoe goed ken jij je kat? (testje)


Iemand op facebook had er 0 goed en die heeft 3 huiskatten in bezit
 
Heel leuk nicoline om is over een ander huisdier te chatten,wij hebben al meer dan 40 jaar katten "gehad"en nu nog,ook een leuke,,een hond heeft een baas en een kat een huis,en dat is van hem of haar.
 
Ja dacht is weer eens wat anders en kwam die test tegen op twitter via rtlnieuws omdat er een grootschalig onderzoek was gedaan naar hoe het gesteld is met d ekennis over katten en daar bleek dat vooral dierenartsen hoog scoorden maar de rest beneden gemiddeld.
Wij hebben ook jarenlang katten gehad, mis ze ook best wel maar geen plek voor
 
Er is hoop hoor Michelle: er zijn curussen voor om je kat beter te begrijpen :D

Mijn katten hebben gewoon geen negatieve gelaats en lichaamstaal. Die ligt altijd op rug en op schoot tukkie te doen en als hij opstaat kijkt hij vooral positief dwingend naar mij en zijn voerbak. Maar ik kan eens kijken of er voor hem een katten gedrag cursus is :thumbs:
 
1 fout hier. Wij hebben onlangs toch nog vrij onverwacht onze poes moeten laten inslapen.

Er komt hier geen poes meer voorlopig, maar ik ben dankbaar voor de tijd die we met haar hebben gehad. Ze was erg bijzonder.

IMG_20160117_222853~2.jpg
 
Ach ja nicoline hij ik vind dat een kat niet echt veel plek inneemd,die van ons wordt door mijn vrouw super verwend,een keer miauwen en mijn vrouw rent er weer achteraan en hij krijgt weer opnieuw eten.De laatste tijd noem ik "droppie" gekscherend willem en mijn vrouw vroeg laatst waarom willem,,,nou ja willem alexander heeft net als onze kat toch ook een all.inclusive verzorging,en is tevens lichtelijk overdreven maar zo mag ik niet denken van mijn vrouw,,die kat is alles voor haar.
 
Michelle katten of een kat hebben of geven altijd een positieve uitstraling net als honden,ooit meegemaakt dat je kat chaggarijnig was,dat kom je bij huisdieren zoals een kat of hond zelden tegen,altijd positief en blij.maar een kat houd er niet van om door een mens dwingend in zijn ogen te gekeken te worden,als ik die van mij met tegenstribbelen oppak ( hij houdt alleen van mijn vrouw,en ik ben er om te ravotten) en aankijk wordt hij panisch angstig,en eh,,ik ben niet zo streng hoor hij mag alles van mij,en maakt niets kapot door krabbelen of zo,hij heeft een klimpaal van 2 meter hoog en elk plekje in huis is ook nog eens zijn plekje of territorium,ik vind het wel best.
 
Ach ja nicoline hij ik vind dat een kat niet echt veel plek inneemd,die van ons wordt door mijn vrouw super verwend,een keer miauwen en mijn vrouw rent er weer achteraan en hij krijgt weer opnieuw eten.De laatste tijd noem ik "droppie" gekscherend willem en mijn vrouw vroeg laatst waarom willem,,,nou ja willem alexander heeft net als onze kat toch ook een all.inclusive verzorging,en is tevens lichtelijk overdreven maar zo mag ik niet denken van mijn vrouw,,die kat is alles voor haar.
Ja katten nemen niet veel plek in inderdaad maar een eigen slaapplek en kattenpaal is wel het minste wat een kat nodig heeft en daar is hier geen ruimte voor, verder hebben ze hier de hele polder tot hun beschikking om in te leven maar ook dat is niet zonder risico. Zo moesten mijn buren hun kat euthaniseren omdatie in de maaier terecht kwam waar ze de slootkanten mee maaien, en ikzelf heb een keer een doodgereden kat gehad, stoere grote kater die nergens voor opzij ging -helaas- en dat zijn de minder leuke kanten van dieren houden.
Wel herkenbaar dat gedrag van je vrouw, ik deed dat ook altijd met de katten was er ook altijd mee bezig maar qua eten waren ze erg makkelijk de hele dag door konden ze brokken eten en dan afentoe natvoer in de avond
 
Die van mij neemt altijd "mijn" plek in.
Op de bank zodra ik opsta ligt ie waar is zat.
In bed moet ik ook opschuiven.

Mijn vorige kat sliep altijd boven op het aquarium, lekker warm met de tl buizen uit die tijd.
Totdat ik mijn bak ging onderhouden en de lichtkap had opengezet, kat springt, plons, koppie onder.
Discus in de stress.
 
Wij hadden ook een kat, Zerlina. Ik zag haar voor het eerst toen ze een dag oud was. Ik heb haar 12 jaar lang in huis gehad, vanaf dat ze 6 weken oud was tot ik haar 3 jaar terug moest laten inslapen.

DSC00597.JPG

Een nieuwe kat gaat helaas niet, mijn man heeft last van haren/stof. Gelukkig komen er regelmatig katten uit de buurt de tuin in, vind ik wel gezellig.
 

Terug
Bovenaan