Wat is er nieuw

Hoe groot kan een limnobium laevigatum worden?!

• Onderwerp starter Onderwerp starter blackmoor
  • Startdatum Startdatum
B

blackmoor

Guest
Hoi allemaal, ik heb nu al sinds een half jaar limnobium laevigatum in mijn bak, maar nu worden ze wel heel groot....
Ik las dat de wortels max 20 cm worden, maar mijne zijn nu 40 cm!!
Is dat normaal?

Hier een foto:
IMG_4748.JPG

Als ze het naar hun zin hebben worden ze erg groot, mogelijk groeit hij nog door.
De wortel kan je gewoon inkorten tot een lengte welke je zelf mooi vindt.

Als ze het naar hun zin hebben worden ze erg groot, mogelijk groeit hij nog door.
De wortel kan je gewoon inkorten tot een lengte welke je zelf mooi vindt.

Oké bedankt. Dat van die wortels wist ik, maar nu gaan de wortels zelfs in de grond dus ik ga ze idd maar inkorten!

Doe mij zulke mooie drijvers!
Bij mij ging alles stuk door een eendenkroosplaag, ben opnieuw begonnen maar heel hard groeit het nog niet 😉

Ik heb ze ook van dat formaat in de nano s en ik knip de wortels op lengte af. Ik ben nog altijd de baas😀😀

Het is heel vreemd spul, in sommige bakken kan je wekelijks handenvol eruit scheppen en in andere bakken groeit het haast niet of langzaam, terwijl de condities ogenschijnlijk gelijk zijn. In de bakken bij onze LFS b.v. groeit het in de ene bak snel en de andere nauwelijks terwijl de bakken gelijke behandeling krijgen.

Het is heel vreemd spul, in sommige bakken kan je wekelijks handenvol eruit scheppen en in andere bakken groeit het haast niet of langzaam, terwijl de condities ogenschijnlijk gelijk zijn. In de bakken bij onze LFS b.v. groeit het in de ene bak snel en de andere nauwelijks terwijl de bakken gelijke behandeling krijgen.
Dit klopt inderdaad. Ik heb in mijn aqua 60 verschillende stekken Pistia stratiotes (Geen limnobium, wel een drijfplant), van 2 verschillende moederplanten.
Dits is wat er over is van de ene moederplant:
IMG_20170713_123853.jpg

En de stekken van de andere plant, met mijn vinger ter vergelijking:
IMG_20170713_123924.jpg

Ze zitten allemaal in dezelfde bak, toch doen ze het heel anders.

Tja, maar sinds de co2 gaat het allemaal veel harder

Dat klopt en dat ervaar ik met alle drijvers eigenlijk wel.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan