hoe groot moet een kweekbak zijn voor discussen?


R

RobB

Guest
Is een Juwel record 60,60-30-30cm voldoende? of niet.
 
nee
50*50*50 voor een koppel
de jongen moet je ook weer apart zetten
 
50x50x50 of 60x60x60 voor het koppel en voor de jongen groot te trekken volstaat een meterbak
 
Ik krijg de kans om van iemand een Juwel lido 120 over te nemen(60-40-50cm) voor �50,- met meubel en eheim 2213 pomp.
is dat wel goed?

Gr. Rob.
 
ok, bedankt.

gr. rob.
 
En nog een paar uitzwemmers misschien...?
 
Ik zou eerder willen zeggen ongeveer 100 liter groot.
Ik heb menig nestje gehad in een 80x40x40 bakkie :)
 
Niet dat ik gelijk wil gaan kweken, ik heb pas een halve maand discussen, maarja, ik ben behoorlijk door het discusvirus aangetast.
Ja,ja... nu al!
Je weet nooit in welke richting het gaat.

Gr. Rob.
 
RobB zei:
Niet dat ik gelijk wil gaan kweken, ik heb pas een halve maand discussen, maarja, ik ben behoorlijk door het discusvirus aangetast.
Ja,ja... nu al!
Je weet nooit in welke richting het gaat.

Gr. Rob.

Kijk maar uit :)
 
En ik heb het voordeel dat mijn vrouw het ook leuk vindt.

Gr. Rob.
 
Is er iemand met wat jonge discussen 10cm? Omg nh
 
ojee nog een discufiel, denk goed na voor je begind. Je word er echt niet rijk van tegenwoordig, probeer ze eerst maar gezond te houden is ook beter voor jou gezondheid!!!!
 
mijn discussen gaan eruit, niet voor de kosten oid maar ivm tijd. Ga gewoon een gezelschaps bak maken na 4 jaar met discus. Geweldige vissen heel mooi maar te weinig tijd door omstandigheden en te hoopvol na 7 nesten eieren toen bleken het 2 vrouwtjes te zijn. Was er telkens net bij toen de eieren gelegd werden en de laatste keer deden ze het tijdens het reinigen van de bak toen was het echt sneu.
 

Terug
Bovenaan