Wat is er nieuw

Hoe groot word een black Molly?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Norion
  • Startdatum Startdatum
N

Norion

Guest
Beste luitjes, ik heb twee black Molly vrouwtjes van nu ongeveer een jaar en ik begin me af te vragen of ik een vijver aan moet gaan leggen voor die units! Internet zegt dat ze Max 8 cm worden mare... waarom zijn die van mij dan zo groot en blijven ze ook groeien? Wat is jullie ervaring?

Zie foto en die neon die je ziet is een volwassen neon ...
image.jpg

Bedankt nicolientje, ze zijn prachtig. En huge! Groter dan mijn volwassen Siamese algeneter. Hoop dat ze zijn uitgegroeid 😂

Is dit wel een Molly?
Staart moet toch rond zijn?

Hmm die van jou is een kweekvorm.
Die worden dus max 10cm

Bedankt voor het opzoeken raoul! Ze zijn echt al groter dan 8 cm dus geloofde geen klap van die Max 8 cm. 10 cm kan wel kloppen!

Onder de juiste omstandigheden en met de juiste genen kunnen ze nog groter worden.
Ik heb nog vrouwtjes (ook vorkstaart oftewel veiltail) gehad die dik over de 12cm gingen.
En als deze dan eens werpen... heb je er in 1x meer dan 100 jongen bij.

Beste luitjes, ik heb twee black Molly vrouwtjes van nu ongeveer een jaar en ik begin me af te vragen of ik een vijver aan moet gaan leggen voor die units! Internet zegt dat ze Max 8 cm worden mare... waarom zijn die van mij dan zo groot en blijven ze ook groeien? Wat is jullie ervaring?

Zie foto en die neon die je ziet is een volwassen neon ...

Wat een pracht exemplaar!

Misschien zit er wat hoogvinkarper bloed in de genen. Zijn vaak door elkaar gekweekt.

Heel blij dat ik het hier gevraagd heb. Want ze zijn inderdaad prachtig maar grooooot en lijken nog steeds te groeien! En door jullie commentaar heb ik ook Informatie over de originele mollie gevonden, mooi visje ook. Dus ik begrijp nu beter waar ze vandaan komen en hoe het komt dat ze allemaal verschillen qua grootte en uiterlijk. Voorlopig zwemmen mollie en blackie lekker rond en ben blij dat ik voorlopig nog geen vijver aan hoef te leggen voor ze 🤣 En grazen ze lekker van m’n alg (always plenty haha)

Thanks guys!!!

Misschien zit er wat hoogvinkarper bloed in de genen. Zijn vaak door elkaar gekweekt.
Dit is geen hybride. Wel worden er vaak zwarte hybride's verkocht, die ook weer onder de naam Black molly verhandeld worden. Ze zijn herkenbaar als hybride, omdat de rugvinnen van zowel man als vrouw gelijkend zijn als die van een Hoogvinkarper.

Hybride of niet, ze zijn inmiddels net zo groot en zelfs groter als mijn volgroeide Siamese algeneter van 12 cm 🤣 :oo
Maar heel leuk om te zien en totaal niet agressief. Dus helemaal welkom maar ga van de zomer toch maar beginnen met een vijver voor de Molly’s haha
0F4E8229-99A6-48ED-9D2E-C7A1244DE409.jpeg

Dit is geen hybride. Wel worden er vaak zwarte hybride's verkocht, die ook weer onder de naam Black molly verhandeld worden. Ze zijn herkenbaar als hybride, omdat de rugvinnen van zowel man als vrouw gelijkend zijn als die van een Hoogvinkarper.
Weer wat geleerd!

Zie foto en die neon die je ziet is een volwassen neon ... Bekijk bijlage 305666
Er zijn officieel 2 slagen van de black molly als het om de grootte gaat. Eén blijft rond de 5 cm hangen en de andere rond de 10 cm. En beide betreffen een kweekvariant van de Poecilia sphenops. De foto hierboven laat ook zo'n variant zien. Dus geen hybride!
Doch de omgeving doet ook wat aan de maximale groei.
De black molly is een kweekvorm (ongeacht normale vin of lierstaat-uitvoering. Ze zijn een kweekvorm van de Poecilia sphenops die in de verste verte geen zwart draagt. Doch moet ik wel stellen dat in het wild, mollies voorkomen die wel zwart kunnen zijn doch spreek ik hierbij niet meer over de Poecilia sphenops doch andere mollysoorten.
Er zijn ook varianten die een kruising tussen Poecilia velifera en Poecilia sphenops (in dit geval black molly) betreffen. Die krijtgen een hogere rugvin en zijn ook grote van bouw.
Is dit wel een Molly?
Staart moet toch rond zijn?
Dit is een lierstaart molly.

Bedankt voor je uitleg! Hier een slapeloze nacht dus wat leesvoer is welkom. De “Molly’s lijken minder hard te groeien nu. Alhoewel ze beiden toch ruim de 10 cm over zijn en dus groot zat zijn 🤣 Beide ook nu groter dan de volwassen Siamese algeneter. Ik zal morgen proberen ze op de foto te krijgen met een meetlat ernaast. Erg interessant, Alle informatie over de origine van de black beauty

Zodra ik de meetlat pak, blijven ze op de achtergrond. Maar hierbij de twee big momma’s, in camouflage tegen de zwarte achtergrond haha
B0A4C6EA-BEEF-4145-8956-F9720E71EA79.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan