Wat is er nieuw

Hoe groot worden ze nou echt?

• Onderwerp starter Onderwerp starter GewoonJoey
  • Startdatum Startdatum
G

GewoonJoey

Guest
Hoe groot worden ze nou echt?
De Trigonostigma Espei en de Botia Sidhimunkti.

Heb van de Espei 20 stuks en de Botia 6.
Nu is dus mijn vraag hoe groot ze gaan worden?
Op internet staat voor de Botia dat ze max 6cm worden en de Espei zit tussen de max 3 en 4cm.

Nu wou ik dus mijn Garra flavatra uitbreiden en is het dus de vraag worden het er 2 of 3 erbij?
Hiervoor zal ik wel eerst mijn visbestand van nu een beetje uit moeten kunnen rekenen.

Hoop dat mensen met wat verder kunnen helpen
De Botia klopt wel ongeveer denk ik maar de Espei staan zoveel verschillende mogelijkheden op..

De meeste espei'tjes worden bij mij meestal zo'n 30/35 mm.

Edit: Schijnbaar worden vrouwtjes iets groter dan mannetjes.. ik heb er inderdaad een paar die duidelijk groter zijn dan de rest, maar ik schat dat die niet groter zijn dan 35 mm.

Dan zou 3,5cm toch wel een beetje de juiste maat zijn op internet?

Laten we even uitgaan van 3cm voor de mannetjes en 3,5 voor de vrouwtjes?

je botia's zullen max 5-6 cm worden. vrouwtjes hebben een boller lijf. de mannetjes zijn wat ranker en hebben in mijn ervaring het zwart verder doorlopen op de buik. maar dat hangt ook weer af van oa de leeftijd

Mijn Y. Shidimunki dames zijn toch al 7-8 cm... De heren zijn ietsje kleiner. Nu is alles hier in de USA "Bigger" 😉 , maar deze maat had in in NL ook.

Het kan ook zijn dat je niet goed kan schatten. 😉 Meten is weten. 😉

Botia zei:
Het kan ook zijn dat je niet goed kan schatten. 😉 Meten is weten. 😉

Maar je kunt vissen alleen fatsoenlijk meten als ze het tijdelijke voor het eeuwige hebben verkozen. Ze 'levend' meten veroorzaakt vooral veel onnodige stress, bij dier en mens(ch). 😛

Die van mij liggen graag op een steen zo'n 2 cm van de ruit. Geodriekhoekje tegen de ruit en schatten maar. En 2 cm verschil op 5 cm is toch wel te zien... 😛

Teilani zei:
Die van mij liggen graag op een steen zo'n 2 cm van de ruit. Geodriekhoekje tegen de ruit en schatten maar. En 2 cm verschil op 5 cm is toch wel te zien... 😛

Misschien dat jij de staart mee meet?

Teilani zei:

misschien een stomme vraag hoor, maar weet je zeker dat het sidth's zijn? De botia lohachata wordt wel wat groter en heeft wel wat weg van voorgenoemde.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan