Hoe heet deze blauw zwarte vis?


D

Danioontje

Guest
Hoi,

Ik was vandaag bij ons tuincentrum toen ik dit visje zag. Er stond bij dat het een koningszalm was. Maar die lijkt er niet echt op. Iemand een idee? Ik vind het namelijk wel een leuke vis dus ben benieuwd of dat in mijn aqua van 80 cm kan. Het was een zwartig visje wat in het licht blauwig was.

Alvast bedankt!

275088
 
Was wel vrij klein voor een betta. Zou wel kunnen maar dan wel een vrouwtje. Maar er zwom echt een school van 10 van dezelfde. Dus dacht zelf meer aan een scholenvisje.
 
Was wel vrij klein voor een betta. Zou wel kunnen maar dan wel een vrouwtje. Maar er zwom echt een school van 10 van dezelfde. Dus dacht zelf meer aan een scholenvisje.
Ik dacht ook aan een Betta, wilde graag zien of de mond naar boven gericht is maar het is me op deze foto niet duidelijk. Vrouwen zwemmen in de winkel vaak samen.
Waren ze allemaal identiek in de bak, of verschillende kleuren/patronen?
 
Het was meer een vragende antwoord.

Als het geen betta is dan zou ik het niet weten.

Of heb je het over die visje daar achter? Dat is een neon tetra
 
Allemaal vrijwel identiek. Dus had zelf nog niet aan een betta gedacht, mondje stond inderdaad omhoog dus denk dat het een betta is inderdaad wel apart dat er zoveel identieke zaten. De vis erachter wist ik wel :)
 
Dat vind ik dus ook apart. Zie ik hier in de 3 LFS nooit. Zwemt een potpourri door elkaar.
 
Ja ik ga morgen nog maar eens langs en kijken of ik het aan iemand kan vragen. Heb zelf een betta ook naar had er gewoon totaal niet aangedacht omdat ze zo op elkaar lijken.
 
Ik ben heel erg benieuwd, laat het ons weten!
 
Toch neig ik met dit soort kleur wat ie heeft dat het toch een betta is.
 
Ik voel me bij deze konings :D
Je weet waar dat toe kan leiden he? : narcistische persoonlijkheid.
Er is daadwerkelijk wetenschappelijk aangetoond dat het veelvuldig gebruik van social media narcisme in de hand kan spelen, door het effect van likes krijgt men waardering voor doodnormale dingen waardoor die doodnormale dingen uitvergroot worden en ineens heel speciaal lijken en jouw dus ook een speciaal gevoel geven. Dat speciale gevoel werkt verslavend en wil je vaker voelen en ga je vaker dingen plaatsen om nog meer likes te krijgen en vice versa.
 
Je weet waar dat toe kan leiden he? : narcistische persoonlijkheid.
Er is daadwerkelijk wetenschappelijk aangetoond dat het veelvuldig gebruik van social media narcisme in de hand kan spelen, door het effect van likes krijgt men waardering voor doodnormale dingen waardoor die doodnormale dingen uitvergroot worden en ineens heel speciaal lijken en jouw dus ook een speciaal gevoel geven. Dat speciale gevoel werkt verslavend en wil je vaker voelen en ga je vaker dingen plaatsen om nog meer likes te krijgen en vice versa.
Haha. Dat is het laatste wat ik ben. Maar ik heb een x gelijk en ben daar blij mee haha

Ik wil hiermee ook niet zeggen dat ik de beste grootste ben.. nou eigenlijk wel. Maar ben trots oo me zelf. Het geeft mij een voldoening :D
 
Ik zie 2 foto's van 2 totaal verschillende vissen.

De bovenste is Parachierodon simulans (valse neon tetra).
De onderste inderdaad een Betta vrouw, waarschijnlijk B. splendens.

Maar als er heel veel precies dezelfde vissen waren lijkt het mij niet heel waarschijnlijkdat je de Betta bedoelt.

Mocht je tòch de bovenste bedoelen, dan heb je hier je antwoord.
 
Nou hier bij de Hornbach hebben ze soms ook heel veel Betta vrouwen in 1 bak zitten dus dat is opzich niet zo raar denk ik.
 
Nou hier bij de Hornbach hebben ze soms ook heel veel Betta vrouwen in 1 bak zitten dus dat is opzich niet zo raar denk ik.
Denk dat vooral zoveel dezelfde vissen met dezelfde kleurslag bijzonder is. Hier ook wel regelmatig meerdere dames in de bak, maar zit altijd wel verschil in de kleuren. Aantal wel redelijk hetzelfde misschien, maar niet alles en zeker niet met de aantallen die genoemd worden
 
Denk dat vooral zoveel dezelfde vissen met dezelfde kleurslag bijzonder is. Hier ook wel regelmatig meerdere dames in de bak, maar zit altijd wel verschil in de kleuren. Aantal wel redelijk hetzelfde misschien, maar niet alles en zeker niet met de aantallen die genoemd worden
Hier ook de dames samen hoor. Mijn dame had een een hap uit een staart en een uit de rugvin.
 
Dames kunnen onderling ook krengen zijn heb ik uit andere topics begrepen.
Weet je nog dat we het in mijn topic er over hadden er wel of geen dames bij te plaatsen? Als ik zie hoe ze door de hele bak gaat met een trotse houding, hoe ze mijn hand imponeert, vinnen volledig uit, krom en stijfjes om mijn vingers heen zwemt, dat ik haar zelfs af en toe 'weg moet jagen'. Hier had ik nooit andere dames bij moeten zetten. Gelukkig werkten verstand en gevoel samen.
 
Was wel vrij klein voor een betta. Zou wel kunnen maar dan wel een vrouwtje. Maar er zwom echt een school van 10 van dezelfde. Dus dacht zelf meer aan een scholenvisje.
Aan de bouw zie je toch dat het een betta is.
 
Weet je nog dat we het in mijn topic er over hadden er wel of geen dames bij te plaatsen? Als ik zie hoe ze door de hele bak gaat met een trotse houding, hoe ze mijn hand imponeert, vinnen volledig uit, krom en stijfjes om mijn vingers heen zwemt, dat ik haar zelfs af en toe 'weg moet jagen'. Hier had ik nooit andere dames bij moeten zetten. Gelukkig werkten verstand en gevoel samen.
Hier eenzelfde dame. Totaal niet bang en juist elke keer op de voorgrond te vinden. Nieuwsgierig als de pest en heb er dus wel een extra dame bijgehad. 1 man en 3 dames ging prima. Man en dame weg naar een ander en toen was het na een paar dagen raak. Vinnen van beide toch wel gesloopt dus de meest dominante dame weggedaan. Nu heeft deze die rol overgenomen :D Laat de rest van de bewoners gelukkig wel met rust dus als je er meer wil, ga dan voor meer dan 3 zodat eventuele agressie onderling verdeeld wordt. Dat het niet elke keer één op één wordt, maar dat de meest dominante dame soms ook een ander heeft om op te pikken. Moet de bakmaat het uiteraard wel toelaten. Daarnaast is een volle inrichting met veel zichtblocks geen garantie. Hier de bak best vol staan toen, maar alsnog wat het elke keer achter elkaar aangejaag als ze elkaar eenmaal gezien hadden. Ging soms ook goed, maar als het mis ging ging het snel en fel achter elkaar aan
 
Het zou de discussie wel wat duidelijker maken, lijkt mij, als we zouden weten of het om de vis op de bovenste foto gaat of om de vis op de onderste.
Want dat zijn duidelijk niet dezelfde vissen.
Welke vis bedoel je?
 
Sorry ik had niet meer gekeken op het topic. Het leek me uit mijn tekst vrij duidelijk dat het niet om de tetra ging. Ik twijfelde vooral omdat er dus echt 20 van exact dezelfde vissen in dat kleine bakkie samen met de tetras zaten. En ja aan de bouw zie ik nu ook wel dat het een betta is maar hier dacht ik simpelweg niet aan gezien de grote groep van exact dezelfde blauw zwarte dames bettas... En aangezien de descriptie niet bepaald klopte in het tuincentrum en er dus meerdere soorten scholenvissen in dat bakkie zaten raakte ik wel enigszins in de war haha. Plus dat ik altijd dacht dat bettas niet met felgekleurde vissen in een aquarium konden... Dus denk dat dat wel een moordpartij wordt in mijn lokale tuincentrum...
 
"Plus dat ik altijd dacht dat bettas niet met felgekleurde vissen in een aquarium konden... Dus denk dat dat wel een moordpartij wordt in mijn lokale tuincentrum... "

Dat Betta's niet met felgekleurde vissen samen zouden kunnen heb ìk nog nooit gehoord. Wat natuurlijk nog lang niet betekent dat het niet waar is .....

Betta's hebben voorzover ik weet vooral moeite met elkaar.
Twee mannen in dezelfde bak wordt gegarandeerd vechten totdat er één dood is, bij een man met maar één (maar vaak ook twee) vrouwen samen worden de vrouwen zó achtervolgd door de man dat ze het uiteindelijk meestal afleggen (ze krijgen bijvoorbeeld nauwelijks de kans om te eten, of even uit te rusten). Een man met meerdere vrouwen kàn in een groot genoeg aquarium goed gaan. Maar een groep van alléén vrouwen levert eigenlijk zelden problemen op.

Als het echt allemaal vrouwen zijn zou die moordpartij dus nog wel mee kunnen vallen.

Het is trouwens wel ècht uniek hoor, 10 hetzelfde gekleurde vrouwen. De kleuring is zó variabel bij Betta's.
 

Terug
Bovenaan