Wat is er nieuw

Hoe heet deze drijfplant?

Dankjewel beiden, ik ga onder deze namen eens verder zoeken. Het zijn grote jongens, die op de foto heeft een doorsnede van zo'n 25 cm. 'Jongt' en groeit als kool.

IMG_0425.JPG

Dit is hem trouwens onder water. Sorry voor de reflectie, overdag moet ik eigenlijk geen foto's maken, maar tegen de tijd dat het donker is zijn de lampen al een paar uur uit.

Even een korte update. Ik heb op beide namen gezocht en ik lijk hem onder beide namen tegen te komen, maar het vaakst onder cornuta. Met zekerheid durf ik dus niet te zeggen welke variant het is. Dat ik hem nu als Ceratopteris kan wegzetten vind ik al heel wat, heb ik tenminste enig idee waar ik mee te maken heb.

Als het gaat om de familie naam dan kan ik bevestigen dat die in ieder geval klopt..
Verder is het een beetje afhankelijk van de herkomst .. De PTERIDOIDES is een stuk zeldzamer..

Als het gaat om de familie naam dan kan ik bevestigen dat die in ieder geval klopt..
Verder is het een beetje afhankelijk van de herkomst .. De PTERIDOIDES is een stuk zeldzamer..

Dankjewel Tom. Ik denk dat ik er van uit mag gaan dat het de cornuta is, zeker als de pteridoides zeldzamer is. Wat betreft bladvorm lijkt die nog het meeste, maar het blijft lastig omdat er zoveel verwarring over lijkt te bestaan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan