Wat is er nieuw

hoe heet deze kreeft

• Onderwerp starter Onderwerp starter kidssan
  • Startdatum Startdatum
K

kidssan

Guest
Iemand enig idee wat een andere naam is voor Cherax specie neon.

Zou graag meer willen weten over deze kreeft 🙂

Hij/zij zit momenteel in mijn aquarium, alleen met twee slakjes en ben namelijk benieuwd wat er nog meer bij kan.

Aangezien er sp. staat is er waarschijnlijk (nog) geen wetenschappelijke naam , of de verkoper weet het ook niet en zet er dus maar sp. (species) bij. Ze kunnen een kleine 20 cm worden, en of er nog wat bij kan ligt natuurlijk mede aan de grootte van je aquarium, en wat je er precies dan bij wil stoppen

594745kidssan_0_82_img_0602.jpg

Dit is m dus.

procambarus clarkii orange

Lijkt mij dat het deze is, wat denken jullie?

Een Procambarus is geen Cherax, dat zijn verschillende soorten.

Dat snap ik 🙂 vandaar mijn verwarring...hij werd mij verkocht als cherax specie neon maar twijfel zelf of het wel een cherax is

Ik ben hier zeker geen expert in, maar deze kreeft lijkt erg op de Procambarus clarki (maar dan de var. orange) die ik zelf heb gehad.

Als het inderdaad dezelfde is zou ik proberen er zo snel als mogelijk weer vanaf te komen.
Bij mij snoeide ��n kreeft in mijn pakweg een week een behoorlijke bos Nomaphyla stricta weg, maar legde hij/zij in dezelfde tijd ook twee maanvissen om.

Tenzij iemand gewoon graag kreeften heeft natuurlijk...zoals ik.

Update:

Kreeft doet het hartstikke goed....

Is gelukkig geen grote sloper 🙂 en inmiddels al 3x uit het jasje gegroeid....gaat straks naar een groter aquarium die inmiddels al fijn staat in te draaien.

Houdini laat zelfs de kleine inimi visjes met rust 🙂

Kreeft heet houdini lol omdat we m een dag zijn kwijt geweest, ontsnapt uit het aquarium en hele woonkamer doorgewandeld tot aan het hok waar ie onder de wasmachine verstopt zat pffff
Maar heeft het overleeft gelukkig en is super gezond 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan