Hoe heet deze vis :)?


R

rverwaart

Guest
Hi allen!

Sinds enkele maanden heb ik vier van deze bewoners, maar wil er graag wat bijzetten. Ik heb echter helaas geen idee meer hoe deze visjes heten... hebben jullie enig idee?

Grt. Robbert

20190128_194536.jpg


20190128_194542.jpg


20190128_194522.jpg
 
Mijn eerste ingeving zou een Parosphromenus soort zijn, maar welke?
 
Ik vraag me af hoe je weet of je deze vissen op de juiste manier houd als je niet weet welke het zijn?
 
De foto maakt identificatie niet echt makkelijk.
De vis lijkt slecht op kleur en heeft op elke foto geknepen vinnen en geknepen staart dus dan is het moeilijk vind ik.

Naar mijn idee ziet deze vis er niet gezond/niet gelukkig uit (toch zeker niet op deze foto's). :sorry:
Een betere foto brengt misschien opheldering.
Maar ik zou na de juiste identificatie eerst via gerichte aanpak zorgen voor ideale condities alvorens meer vissen te kopen...
 
Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik vindt de vis er ook wat dunnetjes uitzien.
 
Helemaal niet zeker maar misschien is het Bedotia geayi?
Kwam deze onlangs tegen online en deed me hier wel wat aan denken.
 
is idd Bedotia geayi, komen uit Madagaskar, worden wel 15 cm, maar is geen vis om alleen te houden. Is een scholenvis Deze vis is of nog erg jong ( denk ik) maar in elk geval helemaal niet op kleur. Kan diverse oorzaken hebben, Waterwaardes voor deze soort: PH rond 7.0 en GH rond 10, dus vrij hard water...dat accordeert helemaal niet met de ook op de foto zichtbare kardinaaltetra's
 
Ik zag het ook meteen. Een Bedotia geayi, Een fraai soort wat je helaas weinig ziet.
 
Inderdaad de korenaarvis (Bedotia geayi).

Scholenvis, dus liefst te houden met minstens 10 tot 12 stuks, in een bak van minimaal 1,20 m bij een temperatuur van 20 tot 30 graden Celsius en een pH van 5 tot 7 en een vrij lage hardheid.

Als jouw aquarium daaraan voldoet is een school van deze vissen een lust voor het oog.
Maar als je dit niet kunt leveren zou je deze vissen naar mijn mening het best kunnen geven aan iemand die dat wèl kan.
 

Terug
Bovenaan