Wat is er nieuw

Hoe heet deze vis

• Onderwerp starter Onderwerp starter BettaFish96
  • Startdatum Startdatum
B

BettaFish96

Guest
CwOwqdIoSm1H7d22GeofAFS1DO7I8KoI.jpeg

verkpen ze deze in nederland (in amerika gevonden op een foto's)

kan deze in mijn bak

NEE, lijkt mij van niet.

Dat noem ik dus een Haaitje.

Kan die in mijn bak.

Pangasius bocourti
?

Pangasius Sutchi, wordt meer dan een meter?

ahh jammer vond hem wel mooi.

Naam: Pangasius sutchi M
Nederlandse naam: Blauwe haai
Maat: M
Herkomst: Thailand
Temperatuur: 22-26
Ph: 7
Moeilijkheidsgraad: Kennis noodzakelijk
Voeding: Alleseter

😛

Whahaha. Zo past hij wel in je bak 🙂

De cm/liter-regel gaat hier niet op denk ik.

Smaakloos stukje diepvriesvlees en daarbij nog eens vol met antibiotica (lang leve de Aziatische kwekers !!!). Was een leuk stukje over bij Keuringsdienst van Waarden.

Verse Pangafilet (duurder) blijkt ALTIJD ontdooide Pangafilet te zijn woehahaha.

Geef mij echt maar een verse tong/schol.

Inderdaad ja.. niets lekkerder dan een scholletje, ondanks de graatjes, en wat duurder, heerlijke echte vissmaak.

Geef mij maar een haring van de visboer 🙂

Die Pangafilet kom ik ook bij de Wok nogal eens tegen. Met een beetje kruiden en oestersaus istie niet te versmaden.

Hobbygroet,
Jos Hut

ER is ook een artikel waar ze vandaan komen.

Als je dat gelezen hebt, eet jij die vis niet meer.

Waterkwaliteit is niet zo�n punt
Het succes van pangasius heeft de vis onder meer te danken aan een fysiologisch kenmerk. Door zijn unieke zwemblaas kan deze vis direct zuurstof halen uit de lucht. Dat betekent dat kwekers niet te veel hoeven wakker te liggen over het zuurstofgehalte van het water. Lees: waterkwaliteit is niet echt een punt en je kan heel veel vissen in heel weinig water kweken. De norm is zowat 150 stuks in een drijvende kooi van ��n kubieke meter, en een stuk of tachtig per vierkante meter in een kunstmatige vijver.

Poisson poison
De Mekong is ��n van de zwaarst vervuilde rivieren ter wereld. De hoeveelheid arseen in de stroom ligt tot acht keer hoger dan wat de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) veilig acht. In het grondwater is de concentratie zelfs twintig keer hoger dan veilig. Het gif komt onder meer van een vrijwel ongecontroleerd gebruik van pesticiden. De impact is nog niet duidelijk: de effecten van chronische arseenvergiftiging zijn vaak pas na tien jaar te zien. Daarnaast worden in de Mekong hoge concentraties van kankerverwekkende stoffen als PCB�s (polychloorbifenyl), DDT (dichloordifenyltrichloorethaan), HCH (hexachloorcyclohexaan) en HCB (hexachloorbenzeen) gemeten.

kellemes zei:
Vanavond pannenkoeken dan maar.

Ook lekker ,hoor.
😀 :thumbs:

Met kleinkinders op de pannekoekboot.

jessicapilon zei:
BettaFish96 zei:
Kan die in mijn bak.

Volgens mij wel, zolang je hem maar dubbelvouwt 😀 😉.

Ja lach maar... Ik kreeg ooit als beginnende reptielen-verkoper een tweetal roodstaartboa's aangeleverd die opgevouwen misschien net in hun verkoop-terrariums van 40x40x40cm hadden gepast ja... (had mijn baas besteld, die gaf toe 0,0 kennis te hebben van reptielen).

:stom: :stars:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan