Hoe heten deze vissen?


Susamsterdam

Member
Lid geworden
20 oktober 2020
Berichten
19
Leeftijd
54
De vissen met een zwarte streep in foto 11 en het kleinere visje met rood boven het oog in foto 2. Ik dacht eerst dat dat een jonge diamantzalm was maar denk nu dat het een heel andere soort is.
Alvast bedankt!
20201021_133916.jpg
20201021_133836.jpg
 
Het visje met rood boven het oog op foto 2 is Hyphessobrycon pulchripinnis, de citroentetra. De rest zijn inderdaad diamantzalmen (Moenkhausia pittieri).
De vis met de lengtestreep op fot 1 zou ik helaas niet weten.
 
Ja, citroentetra! Die andere is mischien een (bleke) Hyphessobrycon anisitsi ?
 
Ik zie op foto 1 ook koperzalmen, maar het gaat volgens mij om de vis met de doorlopende zwarte streep (linksboven), en dat is volgens mij géén koperzalm.
Maar ik kan me natuurlijk ook vergissen doordat de vis niet heel scherp op de foto staat, misschien is het tòch Hasemania nana (zoals ìk de koperzalm ken ...).
 
Ik zie op foto 1 ook koperzalmen, maar het gaat volgens mij om de vis met de doorlopende zwarte streep (linksboven), en dat is volgens mij géén koperzalm.
Maar ik kan me natuurlijk ook vergissen doordat de vis niet heel scherp op de foto staat, misschien is het tòch Hasemania nana (zoals ìk de koperzalm ken ...).
Hasemania nana is inderdaad de juiste naam.
Er staat
De vissen met een zwarte streep in foto 1
Wat me doet vermoeden dat het om dezelfde vissen gaat, is die ene echter een andere vis dan is daar niks van te maken vrees ik.
 

Terug
Bovenaan