Wat is er nieuw

hoe heten mijn algeneters

• Onderwerp starter Onderwerp starter jenee98
  • Startdatum Startdatum
J

jenee98

Guest
hallo.
ik heb in mijn aquarium 3 algen eters zitten .
van 1 heb ik er 2 en de andere is 1 dezelfde.

1. ik noem ze altijd flappies heb er 2 van
443299_0_82_wp_20140102_001.jpg

2 dezen vind ik zelf het mooist maar is tot nu toe nogal schuw.
769255_0_82_1399.jpg

182897_0_82_1402.jpg

ik hoop dat de kwaliteit van de foto's niet te slecht is die laatste heb ik sowieso geen goeden foto van aangezien hij weinig buitenkomt,en als hij buiten is en je gaat voor de bak zitten vlucht hij gelijk naar zn plekje.

ik hoop dat jullie de namen weten.

gr jeffrey

1.misschien een beaufortia soort?
2. een panaquae soortje misschien?

De eerste is een sewellia ongetwijfeld met nog een naam erachter.
De tweede noemt men Lnr,en dan nog het nummer erbij.Er zijn er zoveel dat ze nummers hebben.
Vast iemand op het forum die dat weet.

oke ben zo al een stuk verder bedankt allebei.

die eerste is een sewellia lineolata

een wilde gok: maar is de 2e geen L-015?

bedankt ga de eerste gelijk even opschrijven en de 2e ff googlen

jep heb ff gekeken en het is denk inderdaad een l 015

bedankt!

ja inderdaad ..webhond.. dat is hem het is toch wel een l-nummer dan alleen met de naam Peckoltia

Gold?

Dat is hem niet, het is een Panaqolus. Om precies te zijn de L169. Dit is een hout etende vis, dit heeft hij nodig voor zijn spijsvertering. Volgens mij heb jij dat nog niet dus dit moet je nog even aanschaffen, het beste is een beetje zacht hout.

Hier vindt je meer informatie over de vis (Is wel in het Engels): http://www.planetcatfish.com/common/spe ... ies_id=158

Ik denk bij de eerste aan een Sewellia lineolata en bij de tweede aan Panaque maccus.

Paddy.K.1966 zei:
Ik denk bij de eerste aan een Sewellia lineolata en bij de tweede aan Panaque maccus.

Is geen Panaque maccus, kan ik je met 100% zekerheid zeggen (Heb zelf 12 volwassen dieren plus xx aantal jonkies)

Ja,
heb even gekeken en het is toch niet de l 015 (al lijken somigge er wel op).
het is dus een l 169 ik kan wel wat hout alleen wel helemaal achteraan.
wat voor soort hout moet ik dan hebben?
mijn Engels is nie best ik ga wel even proberen of ik er wat uit kan halen

bedankt!

Hout geschikt voor aquaria. Mooiste is dat spul wat al nat en gezouten verkocht wordt. Kijk 's bij je dierenwinkel.

Normaal gesproken vind ik koken van hout onzin maar in dit geval, zeker bij een kleiner stuk hout, kan het best een goed idee zijn.

ja heb natuurlijk al weinig plek dus wel een klein stukje wat ik al in het water bij de aquaria zaak kan kopen vind ik zelf het mooiste spul maar geen plek voor moet ik gewoon kienhout halen?

ik gebruik dit topic gewoon even opnieuw.
heb zaterdag ff een giga mooie algeneter gekregen ben benieuwd wat de naam is en mischien welk nr.
het gaat om dit prachtige beestje
539338_0_82_pics_047.jpg

552971_0_82_pics_048.jpg

iemand een iedee?
ben ze zelf ook nog nooit in een andere lfs tegen gekomen alleen in dezen de eerste keer dat ik ze zag was het gelijk mn favoriet.

oke dankje kan ik het in me schriftje schrijven en even verder info zoeken.

@Paddy.K.1966 dankje ben er ook flink trots op haha,
het bliijkt alleen wel een l187 te zijn ipv l445 heb dit kunnen vinden door de naam die ludger gaf heel erg bedankt.

jenee98 zei:
@Paddy.K.1966 dankje ben er ook flink trots op haha,
het bliijkt alleen wel een l187 te zijn ipv l445 heb dit kunnen vinden door de naam die ludger gaf heel erg bedankt.

Dat klopt denk ik niet, Planetcatfish.com is volgens mij wel betrouwbaar en laat maar 3 foto's van de L187 zien welke niet op jouw vis lijken: http://www.planetcatfish.com/common/spe ... cies_id=57

Bij de L445 staan er veel meer foto's welke wel op jouw vis lijken.

L187b ?

rubbernose pleco?

lijkt erg op de mijne want een 187 b is

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan