Wat is er nieuw

Hoe heten mijn Corydoras?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rick1986
  • Startdatum Startdatum
R

Rick1986

Guest
Sinds een paar dagen heb ik 2 gezellige Corydoras in mijn aquarium. Ik ben helaas vergeten hoe ze van hun achternaam heten, kan iemand me dit vertellen?

wp_20151128_17_11_27_prow.jpg

Ik heb inmiddels trouwens gelezen dat 2 eigenlijk te weinig is, het waren de laatsten maar ik ga morgen even wat vriendjes voor ze zoeken.

Ben geen kenner maar zou zo maar eens kunnen dat dit een echt julii is.
Naast dat meerdere exemplaren wel wenselijk is zou de bodem ook wel aangepast kunnen worden voor iets ronders.

EDIT-denk dat ik toch niet helemaal juist ben met de naam...

Punctatus? Ik vind alleen de vinnetjes zo bleek, bij de punctatus zit er meer tekening op. Maar dat kan misschien aan het moment van het nemen van de foto liggen.

Zou het misschien Corydoras similis kunnen zijn?

PlanetCatfish.com - Corydoras similis � Callichthyidae � Cat-eLog

4 May 2001 ... Jump to next section Cat-eLog Data Sheet. Scientific Name, Corydoras similis Hieronimus, 1991. Common Name(s), Smudge Spot Cory.
www.planetcatfish.com/corydoras_similis

Bodem is inderdaad slecht voor ze.
raken zo hun snorharen kwijt.

Zo, dat is snel opgelost! 😀

Bedankt allemaal!

Ik zal dan toch eens op zoek gaan naar ander grind.

Prachtvis,ik heb ze ook ooit gehad.

Filterzand is echt een aanrader voor Corydoras!

De vis op de foto heet Jaap. 😉 Hij wenst voedsel met een hoog dierlijk gehalte.

(Corydoras similis)

Bertus zei:
Corry ,Jaap.?
Dat is zijn voornaam. 😛 Hij wilde toch weten hoe zijn Corydoras heet? 😛

Rick1986 zei:
Sinds een paar dagen heb ik 2 gezellige Corydoras in mijn aquarium. Ik ben helaas vergeten hoe ze van hun achternaam heten, kan iemand me dit vertellen?

Achternaam,Jaap is toch geen achternaam!? 😉

Zal wel Jaap Doraz zijn J.D. (Jay Dee) voor vrienden 😀

Seabait zei:
Rick1986 zei:

Achternaam,Jaap is toch geen achternaam!? 😉

Ik reageerde op de topic titel. 😉

Dan nog noem je je 2 Corydoras geen Jaap en Jaap hoor!
Jaap en Bart zou beter zijn! 😀

Wij hadden ooit een joep en een jaap, 2 mannetjes konijnen, totdat een van de 2 ineens geen mannetje bleek te zijn. Toen hadden we 10 konijnen.. Wie weet werken deze namen ook voor jouw corydoras en heb je er binnen kort vanzelf meer, hahaha.

ik was vanavond dus aan het zoeken wat voor 1 ik had, kon hem nergens goed herkennen...maar bij toeval op dit forum gekomen! ik heb precies dezelfde, heel blij mee 🙂

Beste allemaal, het is een wijd verbeid misverstand dat Cory's hun snorharen op grind kwijtraken of zelfs eraan doodgaan. Niets is minder waar....! Heb al mijn hele leven Cory's gehad, denk wel alles bij elkaar 20 soorten. Nooit ergens iets van gemerkt. Zal een paar foto's plaatsen van Cory''s op grind, let op de snorharen!

384229bigsmoke_0_82_wp_20151202_18_51_52_pro1.jpg

227319bigsmoke_0_82_wp_20151202_18_51_26_pro1.jpg

199689bigsmoke_0_82_wp_20151202_18_52_37_pro1.jpg

465399bigsmoke_0_82_wp_20151202_18_51_22_pro1.jpg

Greetzz BigSmoke

Het komt inderdaad waarschijnlijk niet door (scherp) grind, er wordt wel gezegd dat het door een bacterie komt.

BigSmoke, ik wil het van je aannemen, zoveel ervaring heb ik bij lange na niet, maar je foto is geen sluitend bewijs: dat grint is grof en afgerond 🙂

(persoonlijk denk ik dat corydoras het grondelen in zand erg plezierig vinden, maar dan gaan we een beetje off-topic)

Goed om zoiets te weten want er wordt wel altijd gezegd dat de bodem voor deze vissen geschikt moet zijn namelijk.

Ga met BigSmoke mee. Houd ook al lang Cory's op grind zonder snorproblemen.

Wellicht vinden ze het prettiger op zandbodem, maar dat hebben ze me nog nooit verteld 😉

Ik ook, wel 3 mm grint ,afgerond.

Had vroeger ook grof grind, maar geen idee of dat schade aanrichtte. Ik kan me ook zomaar voorstellen dat er schade ontstaat die niet zichtbaar is voor ons.

Belangrijker is dat de toplaag van de bodem schoon is, en het water van goede kwaliteit, dan kan grind net zo goed.

Maar goed dat moet wel een bodem zijn zonder scherpe hoekjes natuurlijk.

Is niks nieuws dat Corydoras gewoon op grind te houden zijn maar is idd afgerond grind en geen scherpe meuk bv.
Is gewoon wel een feit dat zand voor Corydoras veel prettiger is om in te scharrelen.
Verdwijnen soms met hun hele kop in het zand want dat bodem woelen is van de meeste Corydoras toch wel een eigenschap.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan