Wat is er nieuw

hoe in mijn filter geluidloos gemaakt heb

• Onderwerp starter Onderwerp starter AnjadW
  • Startdatum Startdatum
A

AnjadW

Guest
misschien voor jullie ook een handige tip:
ik had een filter in mijn nano bak die (vonden wij) nogal luidrichtig was. hij maakte meer lawaai dan onze computer. en aangezien de bak precies naast de bank stond, ging het ons een beetje op de zenuwen werken. na een tijdje rommelen aan de filter, ontdekten we, dat als we de zuignapjes los van de bak haalden, de filter ineens doodstil werd! maar ja, dan drijft er een filter een beetje typisch in je bak en draait hij soms zo dat het waterpijpje een stukje boven water komt. na een tijdje denken hebben we er het volgende op gevonden: bij Hornbach een stuk blauw filtermateriaal gekocht bij de vijverafdeling. daarop de maat van de filter aftekend. dit met een scherp mesje ongeveer 2 cm diep verwijderd. toen aan alle kanten nog 2 cm overgelaten en dit uitgeknipt. dus simpel gezegd heb je een soort badkuipje waar het filter precies in past. dat in de bak tegen het glas geplaatst. en nu dus geen geluid meer. heerlijk! nu nog bedenken hoe we de blauwe kleur gaan camoufleren... misschien is er een plantje wat er tegenaan kan groeien of zo. of gewoon wat zuurstofplanten ervoor zetten. in ieder geval zijn wij blij dat het geluid weg is.

Handige tip voor de handige leden hier. Misschien dat wat mos het blauw camoufleert.

Mooie oplossing!
Ze hebben trouwens ook groen filtermateriaal hoor! 😉

Ik zoek gewoon,waarom ,hij dat doet.
Super fish 100. na schoonmaken, even achterover in de bak, blaast hij lucht eruit.
Dan tegen glas drukken.

Heb de meeste gewoon los hangen,in de bak.
Hoor ik ook niets.

hij bleef lawaai maken, ook als hij uit elkaar gehaald en schoongemaakt was...
en in zo'n klein bakje staat het raar als hij los bungelt...
lekker hoor, Bertus, denk ik een gouden tip te hebben... snotterdesnik. haha.
geen groen filtermateriaal gezien, alleen knalblauw. maar ik zal een potje groene verf kopen... lol.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan