Wat is er nieuw

Hoe ingedraaide bak voor te bereiden op grote hoeveelheid vis?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Asti
  • Startdatum Startdatum
A

Asti

Guest
Volgende week krijg ik 20 nieuwe bewoners (H. Flammeus). Omdat ik ze online bestel gaat het in één keer ipv dat ik de groep kan opbouwen. Mijn bak is vrij onderbezet geweest altijd dus ik ben gewend met heel weinig verversingen nog steeds geen nitraat te hebben. Veel planten, weinig beestjes ... dat ging prima. Ik heb sinds twee weken een groepje van 7 corydoras erbij, die ben ik nu bewust dagelijks fors aan het voeren in de hoop dat mijn aquarium al wat gewend is tegen de tijd dat de volgende lichting komt.

Kan ik nog wat anders doen? Ik neem aan dat ik, wanneer de tetra's er zijn, vaker het water moet verschonen dan wanneer de boel gestabiliseerd is.

Ik heb teststrips voor een supersnelle eerste indicatie en een Colombo-set voor het nauwkeurigere werk.

Dus ... als voorbereiding wat extra 'vervuilen', voordat ze er zijn een waterwissel, als ze er zijn goed meten ... dan komt het wel goed toch?

(Lido Juwel 200 met veel beplanting).

Dat ligt eraan wat voor filter je gebruikt, maar als je veel planten hebt laten we zeggen ruim 60% planten dan is meer vis niet zo'n probleem omdat het filter gerijpt is en de uitwerpselen van vissen dan ook wel aan kunnen om deze om te zetten naar nitraat.
Waar je wel even rekening mee moet houden is dat wanneer je meer vis in de bak gaat brengen het nitraat ook hoger zal worden door meer voeren en uitwerpselen maar zolang deze niet boven de 25 a 30mg uit komt heb je niks te vrezen.
Ik zit hier ook met een planten bak Rio 180 met 60-70% beplant met een overbezetting van 60 Platy's en 10x Corydoras Aneus en 4x Altum maanvissen van 8cm die volgend jaar overgezet gaan worden in een Rio 450 die hier gaat komen rond February.
Nitraat loopt hier op tot ongeveer max 25mg dus goed onder controle te houden met een wekenlijke water verversing van 30%

• Leuk
Waarderingen: Asti
zou er niet teveel problemen achter zoeken.

ook niet extra gaan verversen ect.

• Leuk
Waarderingen: Asti
Hm ok klinkt goed. Volgens Aqadvisor zit ik bij lange na niet aan de 100% vis en de Vallisneria groeit als onkruid ... komt vast wel goed dan.

Dank!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan