A
Asti
Guest
Volgende week krijg ik 20 nieuwe bewoners (H. Flammeus). Omdat ik ze online bestel gaat het in één keer ipv dat ik de groep kan opbouwen. Mijn bak is vrij onderbezet geweest altijd dus ik ben gewend met heel weinig verversingen nog steeds geen nitraat te hebben. Veel planten, weinig beestjes ... dat ging prima. Ik heb sinds twee weken een groepje van 7 corydoras erbij, die ben ik nu bewust dagelijks fors aan het voeren in de hoop dat mijn aquarium al wat gewend is tegen de tijd dat de volgende lichting komt.
Kan ik nog wat anders doen? Ik neem aan dat ik, wanneer de tetra's er zijn, vaker het water moet verschonen dan wanneer de boel gestabiliseerd is.
Ik heb teststrips voor een supersnelle eerste indicatie en een Colombo-set voor het nauwkeurigere werk.
Dus ... als voorbereiding wat extra 'vervuilen', voordat ze er zijn een waterwissel, als ze er zijn goed meten ... dan komt het wel goed toch?
(Lido Juwel 200 met veel beplanting).
Kan ik nog wat anders doen? Ik neem aan dat ik, wanneer de tetra's er zijn, vaker het water moet verschonen dan wanneer de boel gestabiliseerd is.
Ik heb teststrips voor een supersnelle eerste indicatie en een Colombo-set voor het nauwkeurigere werk.
Dus ... als voorbereiding wat extra 'vervuilen', voordat ze er zijn een waterwissel, als ze er zijn goed meten ... dan komt het wel goed toch?
(Lido Juwel 200 met veel beplanting).