Wat is er nieuw

Hoe interieurfilter verwijderen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Misty341
  • Startdatum Startdatum
M

Misty341

Guest
hallo,
Ik heb net een prachtige juwel 2dehands gekocht maar ik zit met 1 probleempje deze heeft een interne filter die vastkleeft aan de zijkant. Hoe kan ik deze het beste verwijderen zonder het glas te beschadigen? Want deze zit goed vast gelijmd.

Hier ging t prima met een pannenkoekmes. Succes.

Ik heb het gedaan met een fileermes en dat ging ook prima. In ieder geval een lang, dun, scherp mes. Gebruik geen goedkope stanleymessen, als die afbreken tussen je filter heb je een probleem.
Neem vooral ruim de tijd en doe het rustig aan. Zorg ervoor dat je de kitrand die de glasplaten bij elkaar houdt niet beschadigd, anders gaat je aquarium lekken.
Maar zoals gezegd, neem vooral rustig de tijd. Zelf ben ik er drie uur mee bezig geweest 😉

Ik zou zeggen doe het voorzichtig en stop als je iets hoort kraken. Ik heb het ook ooit geprobeerd bij de gevulde bak maar ik hoorde geluiden die ik niet vertrouwde en ben gestopt en heb de bak geruild voor een Ferplast.
Maar ja, ik ben dan ook geen handige Henkie😉

geachte,

ik heb in mij juwel deze ook eruitgehaald door een lang broodmes ertussen te puiteren en beetje het mes lichtjes proberen draaien zodat er wat druk op de filter komt , en zo kwam die na 5 secontjes druk zetten vanzelf los , alees hangde er wat silicone aan de raam , zorg wel als je de juwel filter eruit haald dat je al een werkende filter hebt hangen met genoeg goede bacterien...

mvg

Ik heb het gedaan met een plastic pasje (bijv. bankpasje), in vijf minuten was hij weg😀😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan