Wat is er nieuw

Hoe kan ik de KH verhogen zonder dat dit de PH beïnvloed?

2Fast4u

Well-known member
Lid geworden
10 januari 2004
Berichten
315
Ik heb in mijn aquarium een ph waarde van 6.9 (via toevoeging van CO2) en een kh van 4. Regelmatig lees en hoor ik dat mijn kh best rond een waarde van 6 zit ivm het feit dat de kh een buffer is voor de PH (ph val).

Maar telkens als ik de kh waarde wil verhogen met kh verhogende producten, dan gaat mijn ph waarde automatisch mee omhoog. Ik weet dat deze 2 waarden direct aan elkaar gerelateerd zijn, dus dit is niet geheel onlogisch waarschijnlijk.

Maar als ik dan vervolgens mijn ph weer richting de 6.8 wil brengen, dan zakt op de een of andere manier mijn kh waarde ook weer naar 4 terug.

Voor mij is een kh waarde van 4 prima... dus wat mij betreft mag het ook zo blijven: ph 6.8 en kh 4.
Maar wat doe ik verkeerd of welke waardes zouden jullie nastreven in een planten bak/gezelschapsaquarium?
 
Omdat ze aan elkaar gerelateerd zijn zal de een de ander snel beinvloeden.
 
Mijn 70L aquarium heeft een Kh van 2 en een Ph van 6,5 à 6,7 . Dit al gedurende bijna een jaar zonder ph drops (in de ochtend gemeten en vergeleken met de waarde 's avonds). Een verschil van 0,2 is voor mij aanvaardbaar.
 
KH van 4 is niet zo'n probleem, alleen met een malawi bak of iets dergelijks moet je hoger zitten, voor de meeste vissen is 4 echter prima.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan