Wat is er nieuw

Hoe kan ik dit behandelen?

Lecturer in Recent Runes

Well-known member
Lid geworden
27 november 2011
Een van mijn neon tetra's heeft al een tijdje een soort schimmel/gezwel bij de bek zitten. Ik heb niet het idee dat het hem/haar erg hindert, maar het lijkt me ook weer niet echt goed. Ik heb nu twee dagen met Femsee bahandeld, op basis van de aanname dat het een schimmel is. Dat hebben ze wel eens eerder gehad bij stress en dan hielp Femsee vlot. Ik twijfel nu echter toch, dus ik zou graag wat meer meningen willen.

Even twee foto's van het visje:

316879lecturer_in_recent_runes_0_82_img_20141006_1553211.jpg

139518lecturer_in_recent_runes_0_82_img_20141006_1553491.jpg

Hoe gaat het nu met de vis? Ik zou zo niet weten wat het zou kunnen zijn, het ziet er in ieder geval vervelend uit..,

Ik had je antwoord even gemist, sorry... :sorry: Het gaat op zich goed met hem/haar: levendig zat en eet goed. Het ziet er alleen niet uit... Ik heb de expert bij mijn LFS ook eens gevraagd en hij beoordeelde het als litekenweefsel, ook omdat de vis het verder goed doet. Is volgens hem met medicatie niets aam te doen en aangezien het zich niet verspreidt laat ik het maar zo. Het beestje uitvangen en 'opereren' vind ik ook niet echt een optie.

Toen ik tetra's had ( kardinaaltjes) waren die ook erg vatbaar voor schimmels wat het zelfde eruit zag als op de foto, het zat ook in de vinnen.
Hoe mooi ik ze ook vind, ik heb ze voor die reden weggedaan.
Erg vatbaar voor ziekte en parasieten.
Hoe het komt weet in niet precies, maar ze deden het absoluut niet goed in mijn bak.
Andere vissen zagen er gezond uit, en de tetra's hadden elke keer wel wat.
Ik heb een gezelschapsbak, en ik denk dat dat de reden is.
Dit soort visjes doen het beter in een biotoop waar hun natuurlijke habitat is nagebootst d.m.v. waterwaardes enz.
Ze zijn echt niet zo makkelijk te houden dan we denken, zeker niet in een gezelschapsbak.

Ben ik volledig met je eens en ze zitten bij mij dan ook op een (klinkt harder dan het is) 'uitsterfbeleid'. Ik heb deze nu ruim 2,5 jaar en iedere keer wanneer ik iets substantieel verander in de bak (bodem veranderen, binnenfilter er uit, dat soort dingen) is er wel iets met die beestjes. Aan de andere kant komen ze er met een beetje femsee altijd zo weer bovenop, maar dit verdwijnt dus niet. Het zit ook alleen bij de bek, de rest van de vis ziet er goed uit.

Ze komen er bij mij dus ook niet weer in, maar zo lang deze blijven leven zorg ik er zo goed mogelijk voor. Kan ze ook moeilijk afmaken...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan