Wat is er nieuw

hoe kan ik dit het best inrichten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter MijnAquarium
  • Startdatum Startdatum
M

MijnAquarium

Guest
Kan dit visbestand samen met deze inrichten
Visbestand:
3 dwergkogelvissen
2 waaierhandgarnalen
2-3 dwergklauwkikkers
6 corydoras punctatus
Inrichting:
In een hoek begroeide stenen en een onbeplant/met bodemplanten begroeid ovaal in het midden en gebroken zichtlijnen tussen de planten en drijfplanten
Verder denk ik een donkere bodem met wat hout, kan dit en welke planten en inrichtingen zijn leuk
Met mijn juwel 180 Panorama, en hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bodem moet allesinds zeer fijn zijn ivm de Corydoras. Hout geen probleem wel afkoken voor ongeveer een uur, voor stenen is geldt dit trouwens ook. Dan de planten op de stenen/hout bevestigen met speciale aquariumlijm, makkelijk te vinden. Wel opletten ivm de wortels, elke wortel die je eraan lijmt sterft af, dus doe er niet meer dan nodig. De inrichting zelf laten we natuurlijk volledig aan jou over, dat is wat jij het liefste ziet 🙂

Dank je, van het hout wist ik al
Nog ideeën over planten? zelf heb ik al een aantal planten die ik hou en verder dacht ik aan tijgerlotus als dat lukt en Anubias en verder? Ideeën?

Ikzelf ben nogal fan van Valisneria, grote javavaren... Een mossoort eventueel kan je ook op een steen plakken 😛 Het is wat je zelf verkiest natuurlijk , wil je grote./kleine planten, voorgrondplanten zoals naaldgras... Het is een beetje zoeken naar de planten die je zelf het leukst vindt 😛

Hout zo ik niet koken want dat maakt de structuur kapot. Leuk dat je ook DKK hebt want ik heb er 7 in een 60cm bakje. Als het donker is hoor je ze echt kwaken of beter gezegd een soort geluid maken dat een krekel ook maakt😉

Hout kun je beter niet koken. Verliest het sneller z'n structuur en sneller kans op rotting. Gewoon in een bak met water zetten om in te wateren is genoeg.

John, je bent me voor 😀

Ik heb de soorten nog niet, dat vind ik een beetje zielig voor ze als ik niet de goeie inrichting heb en met nog teveel andere vissen, maar ik wil graag een soort tribune van planten maken (voor laag achter hoog) met drijfplanten

Eventueel hout onder de warmste kraan en met een borstel afdoen. inderdaad niet koken om de bovenstaande redenen.

En van dat hout
😳😀

Hout kun je beter niet koken. Verliest het sneller z'n structuur en sneller kans op rotting. Gewoon in een bak met water zetten om in te wateren is genoeg.
Mij is altijd verteld geweest het hout te koken ivm sneller zakken en slechte bacteriën eruit te halen... Dit kwam voornamelijk van de LFS, zou me verbazen maar natuurlijk, goed voor de verkoop als het sneller rot zo haha 😀

Ikzelf ben nogal fan van Valisneria, grote javavaren... Een mossoort eventueel kan je ook op een steen plakken 😛 Het is wat je zelf verkiest natuurlijk , wil je grote./kleine planten, voorgrondplanten zoals naaldgras... Het is een beetje zoeken naar de planten die je zelf het leukst vindt 😛
Ik had wel valisneria maar dat was een te grote soort, hij overwoekerde mijn hele aquarium

Is ook dwergvariant van, heb hem zelf staan nu en is veel aangenamer voor kleinere bakken 😛

Denk dat als je het kookt het idd sneller zal zinken, maar is niet goed voor je hout. Beter beetje (of soms veel) geduld hebben totdat het hout uit zichzelf zinkt.

Ik ga wel voor dwergvallisneria wel toch echt een mooi plantje en ik kan er wel wat mee

ik vind voor drijfplant de nymphoides crenata heel mooi, maar die word een beetje te groot denk ik
Zijn er ook kleinere varianten van, of kan ik beter gewoon voor een limnobium soort gaan

ik vind voor drijfplant de nymphoides crenata heel mooi, maar die word een beetje te groot denk ik
Zijn er ook kleinere varianten van, of kan ik beter gewoon voor een limnobium soort gaan

Salvinia natans is leuk evenals het mosselplantje en ook de Drijfbamboe is een aanrader (hygoryza Aristata dacht ik zo)

Phyllantus fluitans als drijver?

De drijfbamboe was mij ook opgevallen, maar kunnen de kikkers daar wel aan/op hangen?

Voor andere planten: deze site heeft vrij goede filters voor als je het niet precies weet vind ik. (temperatuur, plek in aquarium, herkomst, lichtbehoefte, co2 e.d) Kun je kijken wat er bij jouw waardes en situatie past. Ze hebben lang niet alles maar voor orientatie een goed begin.

Oké dankjewel ik zal goed kijken

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan