M
MarlonnekeW
Guest
Ik heb een Juwel rekord600 met daarin het standaard filter (met een pomp van 300 liter per uur). De uitstroom staat op het oppervlak gericht. Daar is best wat stroming, maar in de rest van het aquarium is deze maar heel zachtjes. Er zitten alleen bodembewoners in (2 Ancistrus claro, 1 P. maccus en garnalen) en die zouden wat stroming best fijn vinden, dus ik wil kijken of het me lukt om dat voor elkaar te krijgen. Ik weet alleen niet hoe ik dat het beste kan doen.
Zou ik er b.v. een extra filter in kunnen hangen (ik heb nog een sf Aquaflow 100 en 200, die ik niet gebruik), hiervan de uitstroom op het oppervlak richten en dan de uitstroom van het grote filter naar beneden zetten, kan ik beter een sterkere pomp voor het Juwel filter kopen of heb ik echt een aparte stromingspomp nodig?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Zou ik er b.v. een extra filter in kunnen hangen (ik heb nog een sf Aquaflow 100 en 200, die ik niet gebruik), hiervan de uitstroom op het oppervlak richten en dan de uitstroom van het grote filter naar beneden zetten, kan ik beter een sterkere pomp voor het Juwel filter kopen of heb ik echt een aparte stromingspomp nodig?
Alvast bedankt voor jullie hulp!