Hoe kom ik definitief van Helena's af?


BigSmoke †

Well-known member
Erelid
Lid geworden
4 november 2003
Berichten
7,647
Locatie
Reuver Limburg
Ik heb, ter bestrijding van een teveel aan torenslakken, de fout gemaakt om ook Helena's in te zetten.
Zou ik nooit meer doen. Ik zie er nooit niet geen een meer, maar elke keer als ik een paar mooie slakken op de kop tik, zijn deze in no time weer weg en leeg gegeten. Er zitten geen slaketende vissen in mijn bak, dus dat moeten dan Helena's zijn. Hoe krijg ik die voorgoed uit mijn bak? Met de door mij reeds ingezette slakken val lukt het in elk geval niet. Ook zie ik er nooit geen op komkommer of alg tableltten.

Die het weet, die mag het zeggen, graag zelfs!
 
Je bak behandelen met Flubenol 5%? Volgens mij moet dit middel in een aantal behandelingen alle slakken doden. Ik heb zelf geen ervaring met het middel. Ook heb ik geen idee hoe vaak je je water moet wisselen voordat je weer slakken toe zou kunnen voegen. Misschien dat je hier verder naar kan kijken? Geen idee of dit de oplossing zou kunnen zijn maar dit is het eerste wat mij te binnen schiet.
 
Helenás eten ook geen algen/komkommer of andere troep, eten alleen levende dieren (het is dan ook een hardnekkige fabel dat als je slakjes op zijn de helena's bijgevoerd kunnen worden met vlokvoer)
Enigste wat ik kan bedenken is je bak leeghalen en je bodem zeven, flubenol zou ik niet doen, krijg je een no2-piek van dode slakken.
 
Gewoon er uit blijven vissen. stopt vanzelf.
 
Helenás eten ook geen algen/komkommer of andere troep, eten alleen levende dieren (het is dan ook een hardnekkige fabel dat als je slakjes op zijn de helena's bijgevoerd kunnen worden met vlokvoer)
Enigste wat ik kan bedenken is je bak leeghalen en je bodem zeven, flubenol zou ik niet doen, krijg je een no2-piek van dode slakken.