Wat is er nieuw

hoe krijg ik mijn aquarium helder?

• Onderwerp starter Onderwerp starter hankey
  • Startdatum Startdatum
H

hankey

Guest
hoi,
ik heb een vraagje:hoe krijg ik mijn aquarium helder?
ik heb hem 2 weken laten indraaien en de vissen zitten er nu 3 weken in. Maar sinds een week blijft hij maar niet helder.
we hebben de filter in de pomp vernieuwt maar zonder resultaat.
het is een 60 liter juwel aquarium en er zitten 4 platy's 4 neon tetra's en 5 guppen in en een algeneter . wat zou ik kunnen doen om hem weer helder te krijgen?
hier een foto
20150204_161018.jpg

groetjes hankey

Je hebt de fout gemaakt door hem 2 weken in te draaien.
Normaal is zo 3 weken,tot nitriet omgezet is in nitraat(meten).

En je hebt je filter inhoud verandert??
Waar is dat 3 weken indraaien dan voor, ???
Dat de bacterie huishouden goed komt.

Heb je de witte laag erin?
Dan voorlopig van het filter afblijven.
Komt vanzelf goed.

Ik denk dat de auto de grootste vervuiler is. 🙂 .

Wat Bertus zegt. Filter met rust laten en afwachten. Hooguit wat extra water verversen.

de auto hoezo
er komen geen bubbels ui hij staat allen stil maar hebben julie ook tips wat ik nu kan doen

hankey zei:
de auto hoezo
er komen geen bubbels ui hij staat allen stil maar hebben julie ook tips wat ik nu kan doen

Was grapje, hoor.

Verder gewoon laten gaan.

Bertus onze vissenwinkel zij dat2 weken genoeg was maar blijkbaar niet.......

Misschien komen we verder als we weten wat voor filter je gebruikt, ik denk dat hier mee nog wal wat te winnen is.

IMAG1256.jpg

dit is de filter die in ons aquarium zit
deze werd aangeraden door onze dierenwinkel

Zit standaard alleen blauwe filterwat in.. met actief kool.
Wat je zou kunnen doen is een bovenste deel wegknippen en vervangen met fijne filterwatten, scheelt al fijn zweefvuil denk ik..

Edit: Persoonlijk zou ik eigenlijk wel gaan voor een beter filter voor zo'n soort bak, met die belasting, dat je meer ruimte hebt voor filtermedium.

oke welke zou jij dan aanraden dan komt er gewoon een nieuwe in

Helemaal met Kellemes eens,
Een buitenfilter zou alle problemen in ��n keer kunnen verhelpen.

welk soort buitenfilter dan en welk merk

bedankt!
idd wel duur maar als dit echt werkt
hij staat natuurlijk buiten het aquarium dus wordt denk ik minder snel vies heb jij deze ook?

ik heb zelf geen Eheim, maar dit zijn toch gerenommeerde filters,
het belangrijkste is dat het water volume met grote regelmaat door de filters gaan, dit neemt alle vervuiling weg.

het 2e punt is dat als je een filter met een volume van b.v. 5 liter neemt dus ook je totale volume toe neemt.

maar andere filters zijn uiteraard ook goed, ga maar even hier naar googelen.

oke, in ieder geval bedankt
verder nog tips voor een schoonblijvend aquarium

Als je een buitenfilter van je smaak hebt gevonden. Liefst eentje die de inhpud van je bak minimaal 3 x per uur aankan, dan neem als een van de filtermedia PURIGEN. Je zult versteld staan, wat dat spul doet met ja water.....!!

Greetzz Bigsmoke

dus dat purigen doe je dan in je pomp?

Aan de andere kant.. als je een andere filterpomp hebt, met in ieder geval meer volume.. en dus meer variatie aan filtermedia erin kwijt kunnen.. dan zal je water waarschijnlijk ook snel weer helder zijn.

Heeft echt zin om op Marktplaats rond te neuzen voor bv. een Eheim 2211 (150).. vaak ben je voor 1 of 2 tientjes klaar.

IMAG1260.jpg

nou dit is dus de pomp jeempie wat zijn die dingen groot maar zie wel dat mijn water al schoner word

ja weet ik gelukkig wel verder nog tips voor een mooi aquarium

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan