Wat is er nieuw

Hoe krijg ik slangen schoon ?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter reteb
  • Startdatum Startdatum
R

reteb

Guest
Tijdcns filterschoonmaak ook een poosje beziggeweest met ( zelfs heet ) water onder flinke kraandruk door filterslangen spoelen om zwarte troep(aanslag ) uit de filterslangen ( i.h.b. de afvoerslang natuurlijk ) te krijgen.
Het lukt me niet.

Hoe doen jullie dat ?

Dank.
 
Daar zijn speciale borsteltjes voor te koop. Die gebruik ik zelf ook. Het is een borsteltje met een lange (ijzeren) veer er aan die je door de slangen kan duwen.
 
Ik heb vd week toevallig van de filters hier ook de slangen schoongemaakt en loopt weer als een tierelier allemaal! 😉
Ik heb zelf een eind elektriciteitsdraad met een dotje filterwat gebruikt en werkt super.
 
Als de slangen weer schoon zijn,zou je in feite niets aan het filter hoeven te doen.

Heb ik ook gemerkt. dot troep in een bocht,wat afremt.
 
Zeker de bochten idd en de kraantjes ook als die aanwezig zijn.
 
Wow, prima tips, ik ga morgen gelijk aan de slag.
Iedereen dank !
 
Je kan die borstels en veren wel kopen , maar als je der wat te hard aan trekt is de rek er zo uit .
Zoals eerder aangehaald gewoon een propje filterwatten erdoor trekken door een ijzerdraad/electr. draad ofzo .
Kost niks .
 
gewoon stroomdraad en aan het uiteinde wat van dat tape waar je verband mee vast ze om heen doen. werkte perfect
 
reteb zei:
Hoe doen jullie dat ?
Wij koppelen een setje reserveslangen aan het filter.
Voor de vuile slangen hebben we dan alle tijd. Eenmaal schoongemaakt zijn dat weer de reserveslangen.
Scheelt gestress omdat het filter uitstaat en je dat zo kort mogelijk zo wilt laten.
 
Een klein beetje zand in de slang doen. Daarna de slang vullen met water. Aan beide kanten je duim op de opening houden. Dan het zand van de ene kant naar de andere kant laten gaan. Het zand schuurt de binnenkant helemaal schoon.
Voordat je begint de slang met heet water doorspoelen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan