Hoe krijg je algen van je achterwand

  • Onderwerp starter Lovevissen123
  • Startdatum
L

Lovevissen123

Guest
Weet iemand een raad :help:
 
Zoey:Wat dacht je van een stelletje ancistrussen of otocinclussen??
 
Heb al 2 ancistrussen erin
Het is iets minder maar niet veel
 
Misschien nog twee erbij??Ook kan het zijn dat je teveel voert en er dus te veel voedingsstoffen in je water zitten.Ook een oorzaak kan zijn te veel licht van buiten in je bakkie.
 
Als het gaat om penseealg dan kan je hem stukje voor stukje inspuiten met een spuitje met carbo. Niet teveel ineens ivm teveel carbo. Ancistrus zal niet veel helpen denk ik.
Achterwand eruit halen is de beste methode als dat wil.
Om welke alg gaat het??
 
Zorgen voor voldoende CO2 (uitgaande van draad of baardalg). Toen ik dat ging toevoegen kon ik de plukjes met afhevelen wegzuigen en vanaf dat moment is de aanmaak velen malen minder en makkelijk te verwijderen.
 
Ja,dat klopt.
Sinds ik de Bio co2 toevoeg,zit telkens de inlaat verstopt,een bal fijne alg voor de buis.

Zie ik aan de uitstroom ,die in de bak loopt.
 
Maak straks wel ff een foto
 
Alleen me achterwand is vast gekit
Dus kan hem er helaas er niet uithalen .
 
Tja dat is lastig dus. je kunt ook een zogenaamde stootkuur carbo geven. Via google kun je dat wel vinden denk ik.
Dan doseer je enkele dagen een "overdosis"carbo.
Maar ja dat moet je willen natuurlijk maar het dood wel de penseelalg.
Ook voldoende co2 in je bak voorhanden hebben maar dat dood de penseelalg niet snel hoor.

Mocht je een stootkuur gaan doen dan kun je de carbo die je toedient ook nog gericht op de alg spuiten op de achterwand. Zo heeft het nog meer effect. Maar lees je wel even goed in als je zoiets wil doen.
Ik heb het in het verleden al 2x gedaan namelijk.
Op Aquaplantexange moeten wel topics staan (van mij) waarin over de kuur wordt gesproken.
 
Terug
Bovenaan