Wat is er nieuw

hoe lang kan een filter maximaal uit blijven?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rudolf IV
  • Startdatum Startdatum
R

Rudolf IV

Guest
Hoi iedereen,

ik heb gisteren mn eerste visjes gehaald en die ben ik nu aan het verwennen met muggelarven, dus heb effe het filter uitgezet. Weet iemand hoe lang een filter (de standaard in een Rio 125) uit kan staan???

net als bij stroom uitval > maximaal 24u.
ligt aan de bezetting.

lijkt me wel heel lang, het meeste wat ik tegen kom is een half uur...

als je bak goed draait moet 24u. wel te overbruggen zijn.

er zit net vis in, dus de stabiliteit is nog niet helemaal oké, denk ik🙁

oh oke, dan zou ik hem niet te lang uit laten nee.
maar wat ik al zei, het ligt er ook aan hoeveel vis erin zwemt he.
drukke bezetting vraagt meer filtering.

10 visjes van ongeveer 3 cm is niet heel veel in een rio 125

Hoelang draait die bak dan? En , je kunt hem toch aanlaten?

Ik zou je pomp niet uitzetten tijdens het voeren. Nergens voor nodig.

de bak draait zo'n 2,5 maand denk ik en ik ben bang dat de larfjes in het filter gezogen worden

Het verschilt per situatie en in een Rio125 heb je de binnenfilter die nog baat heeft bij de zuurstof uit het water van je bak. Bij een externe zou ik sneller problemen verwachten maar goed een dag is erg lang vindt ik.

de zuigkracht van de pomp valt mee bij een rio 125.

Een paar zullen er vast in verdwijnen, maar 95% niet. Ik heb zelf ook een rio 125 en voer voornamelijk levend. Zolang je t niet vlak voor de inlaat erin doet is er niets aan de hand.

heb er net een bellenblaas (nou ja, jullie weten wat ik bedoel) erin gestoken voor zuurstof, maar denk dat het filter zo weer aan kan, de meeste larfjes zijn verdwenen in de hongerige maagjes😉

oké, het filter gaat weer aan, bedankt iedereen!

Het voer moet binnen 5min op zijn.

Dus de pomp kan wel 5minuutjes uit.. maar of het nodig is? Zet nooit mijn pompen uit tijdens t voeren...

Hebben hier wel 4 uur uit gestaan, door overschaken schakelkast Eneco.

Daarna gewoon weer aan gezet.

Dat is ook nog te doen ja . Ik zou een volgen de keer het lekker laten doorlopen want dan kun je het ook niet vergeten.

Gewoon aan laten en een theelepel larfjes er in doen, zijn die op, dan nog een thee lepel.

Zou niet zomaar een filter uit doen. Beter voer je minimaal, en maximaal afstand van het korfje af.

Ik zou ook het filter niet uitzetten. Het filter kan wel een lange tijd uit staan maar dat wil nog niet zeggen dat de biologische werking van het filter er niet onder lijdt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan