Hoe LEDs te bevestigen?

K

KathW

Guest
Ik ontvang vandaag mijn LED setje met TC-420 controller en vroeg me af hoe ik de LED-strips het beste kan bevestigen?
In een ander aquarium heb ik deze set ook en heb ik op aanraden van de winkel de strips gelijmt.
Helaas laat dit langzaamaan los, dus ik wil het dit keer anders aan gaan pakken.

Bij de strips heb ik profielen besteld om ze sowieso al mooi recht op te hangen. Dat is stap 1.
Zoiets dus:
https://ledstripcenter.nl/image/cac...slim-line-7-mm-u-profiel-inbouw-2-700x700.jpg

Nou ben ik bang dat het met de profielen te zwaar wordt voor de lijm, en vastschroeven is geen optie in mijn (dunne) Juwel kap.

Weet iemand of het mogelijk/verstandig is om kit te gebruiken? En zo ja, moet het voor boven water ook aquarium kit zijn?

De originele Juwel LED lampen laat ik er trouwens inzitten. De strips worden alleen voor de ochtend en avond gebruikt. Dus de kit moet ook tegen de warmte van die lampen kunnen.

Alle andere suggesties zijn van harte welkom!! :)
 
Bouten? Met een m3 boutje door je kap heen en aan de andere kant een moertje?
Knappe dubbelzijdige tape of kit zou je ook kunnen proberen
 
Stevig klitteband met dubbelzijdig tape gebruiken?
 
Bouten? Met een m3 boutje door je kap heen en aan de andere kant een moertje?
Knappe dubbelzijdige tape of kit zou je ook kunnen proberen

Ik zag het niet zitten om gaten in de kap te maken. Maar ik heb ff gekeken naar zo'n boutje en dat zou toch wel een mooie oplossing kunnen zijn! Ik ga eens op zoek maar een zwart boutje die niet zo opvalt. :)
 
Terug
Bovenaan