Wat is er nieuw

Hoe maken jullie je garnalen bak schoon?

Apistogram

Well-known member
Lid geworden
23 november 2015
Hallo,

Ik heb sinds kort een garnalen bakkie met wat vuurtjes erin, een pluk mos en een anubias op hout.
Ik heb geen bodem(wil ze wat kweken om in mijn grotere bak te doen, dan zie ik ze wat makkelijker) en zie nu pas hoe veel die beestjes poepen!
Over de hele bodem ligt een dunne laag poepjes.

Dus mijn vraag is: Hoe houden jullie je aquarium schoon?

Het gaat trouwens om een Superfish aqua 20 met pomp en verwarming.

Groet Jitte

Hoelang draait je bak nu dan want zonder bodem heb je niet echt veel bacteri�n in je bak.
Dan loop je risico op vervuiling denk ik. Je zou de bodem kunnen schoonzuigen met een slang maar ja als je kleintjes hebt is dat ook weer riskant. Ik zou echt wel een bodem hebben gebuikt hoor.
De bacteriecultuur zit nu alleen in je filter en of dat voldoende is dat vraag ik mij af.

De poep word in de bodem door bacteri�n afgebroken en daar leeft dus ook een grote bacteri�n colonie.
Ik zou ook een bodem ten zeerste aanraden.

Bedankt voor de reacties!

@Jessicapilon Ik heb hem nu twee weken draaien, bak neergezet gevult met een anubias uit grote aquarium en gevuld met water uit het grotere aquarium.

Dan zal ik hem maar gaan ombouwen tot een bak met grind.

Wat moet ik nu doen dan?
Iedereen over zetten en 4-5 weken wachten?

Tja er een bodem in doen is zeker aan te raden. Als je een tijdelijk ingedraaid onderkomen hebt voor de garnalen zou dat het mooiste zijn en anders de waarden goed in de gaten houden en erg zuinig voeren. Zoals Bertus ook aangeeft is je filter ook na 2 weken nog niet ingedraaid namelijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan