@zora:
ik gebruik de originele filterwatten van Juwel, deze zijn wel een paar keer her te gebruiken door ze onder de kraan uit te spoelen. Ik kan ze ongeveer 4 a 5 keer uitspoelen, voordat het filter zijn vorm teveel verliest.
Ik houd de volgorde van Juwel aan qua volgorde, Sommige doen het inderdaad (zoals Jessicapilon) van fijn naar grof, dat is wat ik bedoel ik variaties er zijn meerdere manieren waar mensen goede resultaten mee halen.
Dit is wat juwel zegt ( Het water van van boven naar onder gefilterd bij een intern juwel filter):
De witte filterwat als mechanische voorfilter. Tip: ze neemt het grootste vuil op en verhindert dat de andere filtermiddelen snel verstopt geraken.
De blauwe filterspons met grote pori�n is het eerste biologische filterniveau. Scheiding van de waterstroom Deel 1 van het gefilterd water stroomt via de stijgbuis van de pomp direct terug in het aquarium. Deel 2 van het gefilterd water stroomt in het "tweede" filterniveau van de biologische "langzame filter".
Cirax, de witte korf met de filterkeramiek, filtert grondig onder zuurstofrijke omstandigheden.
De blauwe filterspons met fijne pori�n vormt het eerste biologisch filterniveau, dat sterk werkt in zuurstofarme omstandigheden. Daarna loopt het meermaals gefilterde water terug in het aquarium.
Witte waten: mechanische filtratie
Grove Spons: aeroob biologisch filter
Cirax: aeroob biologisch filter
Fijne spons: Anaeroob biologisch filter