Wat is er nieuw

Hoe otocinclus vittatus kweken

stef.u

Well-known member
Lid geworden
28 juli 2020
Berichten
294
Leeftijd
26
Na veel opzoek werk heb ik niet echt een goed topic gevonden over deze vissen te kweken

Iemand ervaring mee met otocinclus vittatus te kweken?
 
Ze kweken niet 1, 2, 3. Althans niet sporadisch. Ik heb een vrij uniek aquarium staan (zie handtekening) en daar heb ik nu drie generaties zwemmen. Maar dat is een rivierenbiotoop. Hoge stroming lijkt dus de sleutel.
 
Ze kweken niet 1, 2, 3. Althans niet sporadisch. Ik heb een vrij uniek aquarium staan (zie handtekening) en daar heb ik nu drie generaties zwemmen. Maar dat is een rivierenbiotoop. Hoge stroming lijkt dus de sleutel.
Heb hier de parasinclus gehad, kweekten goed, gefilterd via een sponsfilter dus stroming is verwaarloosbaar
 
Na veel opzoek werk heb ik niet echt een goed topic gevonden over deze vissen te kweken

Iemand ervaring mee met otocinclus vittatus te kweken?
Geachte ,

Verander je manier van opzoekwerk , zoek niet naar kweekverslagen maar eerder naar het natuurlijke biotoop van deze vissen , en daar vind je de antwoorden wel terug , jij kweekt de vissen niet maar dat doen ze zelf , mits jij de juiste waterwaardes en omgeving bied , als deze gunstig voor de vissen die jij wilt zien broeden dan komt dit mits geduld vanzelf .


Als je geen goede info vind over leefgebied van oto's willen wij je gerust even mee helpen zoeken naar een aantal links .



Mvg
 
Alvast bedankt voor de reacties.

De stroming is middelmatig, het kan harder maar dat is niet zo goed voor de rasbora briggitae. Heb veel hout, en redelijk wat grote planten die nu nog redelijk klein zijn.
We zullen wel zien of ze zich goed voelen of niet. Alleen de temperatuur is altijd 27-28 iemand tips om die constant lager te krijgen?

Links zijn altijd welkom !
 
Alvast bedankt voor de reacties.

De stroming is middelmatig, het kan harder maar dat is niet zo goed voor de rasbora briggitae. Heb veel hout, en redelijk wat grote planten die nu nog redelijk klein zijn.
We zullen wel zien of ze zich goed voelen of niet. Alleen de temperatuur is altijd 27-28 iemand tips om die constant lager te krijgen?

Links zijn altijd welkom !
Wel even een aandachtsdingetje: wil je kweken kan je geen 2 soorten in 1 bak houden, je jonkies eindigen als voer voor de rasboras, kwekers hebben altijd maar 1 soort per bak.
 
Wel even een aandachtsdingetje: wil je kweken kan je geen 2 soorten in 1 bak houden, je jonkies eindigen als voer voor de rasboras, kwekers hebben altijd maar 1 soort per bak.
Oh,ja dan wordt het moeilijk
 
Kweek van otto's zijn veelal toevalskweekjes.
Wat de kweek juist triggert is dan veelal niet geweten.
Maar zoals de meeste vissen zullen enkele factoren ook hier cruciaal zijn.
- zuiver water
- genoeg juiste voeding
- hoog genoege temperatuur
- geschikte omgeving voor eitjes en jongen.

en minstens even belangrijk:
- geduld
- de dieren zo veel mogeljk gerust laten.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan