Wat is er nieuw

Hoe poot je een Rode Lotus?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 22453
  • Startdatum Startdatum
D

Deleted member 22453

Guest
Ik heb de knol met het spitse puntje omhoog voor de helft in het grind gezet? Maar is dat wel oke? Wat is de bovenkant?

Ik deed 1/3 in de bodem. Zitten er nog helemaal geen blaadjes of worteltjes aan?
Volgens mij is meestal de brede kant de onderkant van de knol.

Inderdaad is de brede kant de onderkant, en bijgevolg, de spitse kant de bovenkant van het knolletje.
Voor 2/3 in de bodem en 1/3 daarboven is het plantadvies.

Groet,
Ben.

Javamos

Hallo, ik heb een vijver in de tuin en daaromheen groeide mos. Mijn kat heeft er wel eens wat van dat mos in de vijver getrapt, en het begon onderwater te groeien. Nu vroeg ik me af of het verstandig is wat van dat mos in mijn aquarium te zetten, maar is dat verstandig i.v.m ziektes, en zou je dat met bijv. eSHa 2000 kunnen ontsmetten?

Ik heb zo'n bolletje eens helemaal onder het grind gedrukt en ook weleens gewoon op het grind ...in beide gevallen deed de Lotus het prima 😉

jessicapilon zei:
Ik deed 1/3 in de bodem. Zitten er nog helemaal geen blaadjes of worteltjes aan?
Er zat inderdaad niks aan en na ruim een week nog steeds niet. Ik laat em wel een tijdje met rust, wie weet gebeurd er nog iets.

Heb je een klei / voedingsbolletje er onder gestopt?

TonHageraats zei:
Heb je een klei / voedingsbolletje er onder gestopt?
Jazeker. Ik ben sowiezo niet tevreden hoe de planten het doen tot nu toe.

Wouter18 zei:
jessicapilon zei:
Er zat inderdaad niks aan en na ruim een week nog steeds niet. Ik laat em wel een tijdje met rust, wie weet gebeurd er nog iets.

Geduld! Gewoon laten zitten.
Ik heb wel eens een paar maanden niks zien uitkomen bij een Lotusknolletje en was zelfs vergeten dat het er nog was, totdat het knolletje begon uit te lopen en een prachtige plant werd 🙂
Klei/laterietballetje erbij steken is inderdaad wel aan te raden.

Je geduld gaat vast en zeker nog wel beloond worden. Als de plantengroei niet echt goed is kun je misschien een topic openen hiervoor om te kijken of er iets verbeterd zou kunnen worden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan