Wat is er nieuw

Hoe snel planten in het in aquarium plaatsen

kw_nl

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
13 mei 2017
Leeftijd
42
Gisterenmiddag heb ik nieuwe planten van https://www.aquariumplantenshop.nl ontvangen. Normaal haal ik ze bij lfs, maar daar is het drama met uitzoeken wat ze nu hebben staan.

Eerste keer online dus, maar nu vroeg ik me af hoe lang ze in de verpakking kunnen blijven zitten... Ik had in de planning staan om ze vanmorgen te planten, maar dat gaat niet meer lukken. Kan ik ze het best in een emmer water zetten? De verpakking is nog dicht...

Uit de verpakking halen en de plantjes met potje in een emmer water zetten op een lichte plaats. Zo kunnen ze wel meerdere dagen staan hoor.

In een emmer zijn ze inderdaad wel enige dagen goed te houden hoor. Wel uit de verpakking halen zou ik zeggen.

Top! Ga ik doen, bedankt voor je snelle antwoord.

Ik sluit me volledig aan bij bovengenoemde reacties en natuurlijk benieuwd naar een fotoke he.

zou ze voor het zetten wel even afspoelen ivb slakjes en eventueel gebruikte slaken gif
en in een emmer gaat prima hoor niet te lang natuurlijk
succes

Het is sowieso aan te raden om nieuwe planten een tijdje in een emmer te laten liggen en een paar keer water te verwisselen om de resten slakkengif van de producenten kwijt te raken. Zeker aan te raden als je garnalen hebt.

Als er garnalen in de bak gaan komen dan zou ik de plantjes wel 5 dagen weken in een emmer met water.

Edit: Peter gaf dat ook aan zie ik net.

Beter om de plantjes helemaal uit te pakken, dus ook de "wol" welke om de wortels zit, daar kan ook rommel in zitten welke we niet willen hebben.

Met name de echte waterplanten (vaak import) is het uitkijken met slakken gif.

Klopt en met garnalen gaat dat regelmatig nog mis. Vissen kunnen daar beter tegen en daar heb ik nog nooit iets negatiefs bij gemerkt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan