Wat is er nieuw

Hoe start je een buitenfilter?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kwieb
  • Startdatum Startdatum
K

Kwieb

Guest
Hoi,
Kunnen jullie even uitleggen hoe je een buitenfilter start?
Ik heb een aqua 4 pro buitenfilter er zit geen start knop op.
Hoor het graag,
😉

Mvg.
Siebrandt

Ik heb hier de Eheim en als ik die in het stopcontact doe en hij trekt niet dan moet je even met de mond op de slang het water aanzuigen zeg maar. Dus aan de slang die het water je bak inbrengt.

Achterover kantelen, dat de rotor onder water komt.
WEl eerst vol met water zetten.

Bertus zei:
Achterover kantelen, dat de rotor onder water komt.
WEl eerst vol met water zetten.

Dat is ook een mogelijkheid.

Zo Staan ze bij mij ook naast de bak.
Is te hoog om gewoon te draaien, staan ze schuin, met de rotor onder water.

Nou, ik heb vandaag ook een uur staan **** voordat ik de eheim aan de gang had. Ik had hem even ontkoppeld om het rotortje schoon te maken. Slangen en filter waren nog vol water, teruggezet, kranen open, stekker en, en....niks 🙂. Ben heel lang aan zoeken geweest, heb de kap van het filter vernaggeld (maar had nog een reserve gelukkig). Aanzuigen hielp niet, alles helemaal opnieuw starten hielp niet. Uiteindelijk de uitstroom uit het aquarium gehaald en heel laag gehouden in een emmer. Toen kwam de boel op gang. Ik hoop dat het volgende keer beter gaat...

Kijk,dat is nou, ervaring.

Een uur met en filter klooien.

Had ik vroeger ook, maar ,een mens kan leren,en onthouden.

Jij ook,zal de volgende keer niet meer zijn,,, denk ik.
Dat met de slang omlaag is al Tig keer hier voorbij gekomen,he.

WElk type was dat?

Bertus zei:
Dat met de slang omlaag is al Tig keer hier voorbij gekomen,he.

WElk type was dat?

2213. Maar de vorige keren was het gewoon afkoppelen, opnieuw aansluiten, stekker erin en doordraaien. Op 1 of andere manier ging dat nu niet.

Ik vind de oplossing met de slang laag niet zo heel prettig. Moet ik de hele uitstroombuis uit het aquarium halen.

Triple20 zei:
Ik vind de oplossing met de slang laag niet zo heel prettig. Moet ik de hele uitstroombuis uit het aquarium halen.
Is bij mij ook niet handig nee, bij mij werkt aanzuigen vooralsnog altijd gelukkig.
Moet toch iets aan de hand zijn dan, dat ie nu ineens niet meer draait.

Als de pomp niet VOl is( kop er op,) dan zorgen dat er water uit de bovenste tuut komt.
anders een luchtbel in de pompkop..

Ik heb een Fluval 306, er zit een hendeltje aan waarmee je manueel het water doorheen de filter kan pompen. Eens dat in orde is stop ik de stekker in doet het motortje de rest. Je hoort wel nog wat geronk, maar dat houdt op zodra alle luchtbellen uit de filter verdreven zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan