S
Spartabart
Guest
Ik heb het idee dat mijn appelslakken hongerig zijn. Hoevaak is het nodig hen komkommer bij te voeren en hoelang laten jullie de komkommer in de bak liggen?
dat kan gerust meerdere keren p/w en dan max 24 uur in je bak laten liggen. En zoals gezegd: komkommer bestaat voor 98% uit water dus heeft 0% voedingswaarde
Komkommer is voornamelijk water dus courgette zou beter zijn.
Ik heb wel eens teveel gegeven, op den duur is het een soort "snot" geworden. De garnalen eten het dan nog steeds wel op ;pCourgette blijft niets van over in mijn bak, hoef ik nooit uit te vissen.
Is gewoon op
Dat is absoluut een goed punt wat je noemt, maar waar water zit kan geen eten zitten dus vult het wel maar voedt het niet, wij pissen ook het water weer uit, vissen ook maar ondertussen kan de vis niet meer eten dan dat zijn darmstelsel toelaat qua inhoudZou het voor een vis of ander waterdier iets uitmaken dat een voer voor x procent uit water bestaat? Wij zitten toch ook niet vol van een gerecht waar veel lucht in zit? We hebben daar zelfs een naam voor, een luchtig gerecht!
Volgens mij zijn die beesten namelijk prima in staat om het extra water gewoon weer uit te scheiden en in feite gewoon wat meer te eten om alsnog voldoende stoffen binnen te krijgen. Zo'n slak eet meerdere keren de grootte van zijn lichaam aan komkommer, het percentage water wat daar in zou zitten is m.i. dan ook onbelangrijk. Ik zie dit fabeltje als een verkeerde vertaling van uit een dieet boekje voor mensen. Dat soort dingen zijn niet universeel toepasbaar.
Ik voer geregeld komkommer (maar ook courgette) aan mijn ancistrus jonkies en de komkommer vinden ze toch echt lekkerder. Ze groeien overigens prima.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.