Wat is er nieuw

Hoe vaak mesjes vervangen van een ada pro razor

Nigel

Well-known member
Lid geworden
4 juni 2017
Leeftijd
30
Oke ik heb niet de echte ada pro razor van maar liefst 75 euro. Een mooie chinese heb ik voor 7 euro met de gillette 7 o clock mes erop. Nu vroeg ik me af hoe vaak moet je die mesjes vervangen; bij ongeveer 1x per week gebruik om de ramen te schrapen.

Eerst een keer omdraaien, he. Dan tot ze het niet goed meer doen. over een maand ,of zo.

Eerst een keer omdraaien, he. Dan tot ze het niet goed meer doen. over een maand ,of zo.

Das al sneller dan verwacht. Gelukkig zijn ze niet zo duur. Bedankt .

Nee, kan ook langer duren. ws voor mij een gokje. Ik doe er ook langer mee,hoor.

Nee, kan ook langer duren. ws voor mij een gokje. Ik doe er ook langer mee,hoor.

Ik blijf het wel tricky vinden op de voorruit. Die doe ik liever met een spons. Heb jij ooit wel is een krasje veroorzaakt? Bijv. doordat de hoek net niet op 45 graden staat.

Ja het hangt denk ik af van de mate van gebruik, maar ik ben er ook geen fan van en gebruik gewoon een huishoudsponsje hiervoor.

Ik blijf het wel tricky vinden op de voorruit. Die doe ik liever met een spons. Heb jij ooit wel is een krasje veroorzaakt? Bijv. doordat de hoek net niet op 45 graden staat.

Maak ik mij niet druk om. Zitten er wel meer in. En , beetje alg is goed voor de vissen, bij mij.
En ,ik ga niet met handen in de bakken. daar zijn die dingen voor.

Nog maar eens ik gebruik gewoon een pasje, b.v. klanten pasjes, bank pasjes etc,
Ik heb een aardig voorraadje.

En verder een wonder sponje van het kruitvat

Waarom zou je niet met de handen in de bakken gaan? Wat als je planten moet snoeien etc?

Je hebt wel lange scharen van 35 cm of meer. Ik zie alleen het probleem ook niet met de handen in de bak na het wassen.

Dan ga je eerst in ander water. om je handen en armen schoon te maken. Doe ik tenminste.
Ik snap je antwoord niet helemaal. Je zegt dat je niet met de handen in de bakken gaat, maar je gaat er dus toch in nadat je je armen en handen schoon hebt gemaakt?

Ja, in emmer schoon water. OOk wij dragen bacterie, he. ZOU je in de bak over kunnen dragen. KAN, he.
Joh, zie nu pas , dat jij Nicole heet.
Nou, bij deze. dan.😉

Ben ik in 1 bak geweest, kan ik door naar de andere 9.

232686_0_82_dsc025862.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan ga je eerst in ander water. om je handen en armen schoon te maken. Doe ik tenminste.

Vind dat een hele goede gewoonte Bertus.
Ik denk dat weinig mensen daar stil bij staan. Maar wij geven ongemerkt een hoop bacterien af aan het water.
En dat kunnen ook zomaar ziekte verwekkers zijn.

Inderdaad. WE hebben er zoveel , dat als je 1 keer goed gewassen wordt, je dood gaat. !!!

Is gebeurt, met mannetje uit Schiedam. Koos de Kapper. .moest naar ziekenhuis. 3 dagen later Rip.

Vind dat een hele goede gewoonte Bertus.
Ik denk dat weinig mensen daar stil bij staan. Maar wij geven ongemerkt een hoop bacterien af aan het water.
En dat kunnen ook zomaar ziekte verwekkers zijn.

Probleem hierbij is dat wassen alleen niet helpt. Je raakt er wel wat kwijt maar lang niet alles. Is met een simpel experiment aan te tonen. Neem 3 petrischalen met voedingsbodem, druk een ongewassen hand erop, een gewassen hand en een gewassen en gedesinfecteerde hand. Je ziet wel een afname maar bij de gewassen hand blijf je groei zien.

Wat niet wegneemt dat handen wassen wel goed is maar dan meer vanwege mogelijke andere contaminaties als vuil etc.

Probleem hierbij is dat wassen alleen niet helpt. Je raakt er wel wat kwijt maar lang niet alles. Is met een simpel experiment aan te tonen. Neem 3 petrischalen met voedingsbodem, druk een ongewassen hand erop, een gewassen hand en een gewassen en gedesinfecteerde hand. Je ziet wel een afname maar bij de gewassen hand blijf je groei zien.

Wat niet wegneemt dat handen wassen wel goed is maar dan meer vanwege mogelijke andere contaminaties als vuil etc.
Op de laboratoriumschool ooit een experiment gedaan (28 jaar gelden of zo). Handen wassen met zeep, kweekje maken. Handen wassen met water alleen, kweekje maken, handen wassen met desinfectiemiddel, kweekje maken, handen weer wassen met water alleen, kweekje maken In deze volgorde.

Iedere keer als de handen alleen met water gewassen waren telden we de meeste kolonies bacteriën, Na gebruik van desinfectiemiddel was dat nihil, maar als dan de handen weer met water in contact waren geweest, telden we weer aardig wat.
Daarbij zijn veel pathogenen soortspecifiek.
Ik zou me meer zorgen maken om cremes, parfums en dergelijke.

Je hebt wassen en wassen. Bij de HACCP training leer je echt wassen. En dat met gewone zeep.

Nee, gewoon even in water. desnoods aquawater. verder niets.
Anders middel erger dan de kwaal.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan