Sanne_1
Well-known member
Goedenavond, zowel NO3 als PO4 in mijn bakje (40L) is 0, dus heb ik nitraat en fosfaat in huis om toe te voegen zodat de waarden gaan stijgen wat beter is voor de plantjes. Bij de waterwissel (20%) heb ik de aanbevolen hoeveelheid NO3 en PO4 toegevoegd. Een uur later was dit NO3 10ppm en PO4 1 ppm, gemeten met een druppeltest. Een week later heb ik voor de waterwissel getest en toen waren zowel NO3 als PO4 weer op 0. Na de waterwissel heb ik weer NO3 en PO4 toegevoegd en kwam het na een uur weer uit op NO3 10ppm en PO4 1 ppm.
Mijn vraag is: moet ik de NO3 en PO4 1x per week na de waterwissel toevoegen of moet dat vaker om de waarden continu op 10:1 of 15:1,5 te krijgen/houden? (Als ik het goed heb, is dat de gewenste verhouding).
Moet ik vaker per week de waarden meten en als blijkt dat de waarden weer gezakt zijn, direct de juiste hoeveelheid NO3 en PO4 toevoegen?
Mijn vraag is: moet ik de NO3 en PO4 1x per week na de waterwissel toevoegen of moet dat vaker om de waarden continu op 10:1 of 15:1,5 te krijgen/houden? (Als ik het goed heb, is dat de gewenste verhouding).
Moet ik vaker per week de waarden meten en als blijkt dat de waarden weer gezakt zijn, direct de juiste hoeveelheid NO3 en PO4 toevoegen?