Wat is er nieuw

hoe vaak voeren jullie ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Taropi
  • Startdatum Startdatum
T

Taropi

Guest
hoi

ik was aan het zoeken hier op het forum hoe vaak jullie de vissen voeren. bij mijn 60 cm bak voerde ik om de 3 dagen.

en dan granulaat korrels . nu heb ik ook vlokvoer gehaald en granulaatkorrels . maar was benieuwd hoe vaak je nu moet voeren en of ik het moet afwisselen tussen het voer.

Alle info is welkom.

Dat ligt natuurlijk geheel aan je visbestand,jonge vissen of volwassen. Plantaardige of juist vlees eters.
Afwisselen is prima.

1 x per dag. Soms 2 keer maar dan heb ik 's ochtends niet zo veel gegeven.

Afwisselend vlokvoer, artemia, tubifex, rode muggenlarven en 1-2 x per week diepvries mix. Komende week komen daar nog de pellets voor de cichliden bij. En natuurlijk mini tab tabletten voor de cory's.

En eens in de paar dagen ( 1 x per week ) sla ik een dag over.

In mijn gezelsschapbak voor ik om 8 uur vlokken en om 17.00 uur vaak wat diepvriesvoer of levendvoer.
Dus meestal 2x per dag.

1 x in 2 dagen. Diepvries.

Elke bak portie op maat.
1 x per dag vlokvoer verkruimelt.

4 � 5 dagen in de week.. meestal 1x per dag..
Vaak een combinatie van (voornamelijk watervaste) bodemtabletten en granulaat.
Stuk of 3/4 merken afgewisseld.
Daarnaast misschien eens per 2 weken diepvries of vriesdroog.. kan vanalles zijn.

dus wat ik doe is eigenlijk niet goed dan ? om de 3 dagen voeren .?

Eens in de drie dagen lijkt me idd weinig. Gewoon elke dag en dan eens een dag overslaan.

Hoeveel voer je als je voert.

Ze zouden het in 2-3 minuten op moeten hebben.

als ik om de 3 dagen voer is het na 3 minuten weg , dus dat is geen probleem.
zal nu om de dag voeren eens kijken hoe ze dat vinden. en dan de ene dag vlokken en de andere dag granulaat .

thanks voor alle info weer .

Dat zal wel, dan hebben ze vreselijke honger 😛

Wil nog niet zeggen dat die hoeveelheid dan garant staat voor een de hoeveelheid van dagelijkse voeding 🙂

Succes ermee 🙂

Diepvries kan ook, als je de vissen er voor hebt. Rode mug, waterluis. enz.

en wat is dan de hoeveelheid die je voert . eetlepel vol ?
en dan met mijn bestand.

20 tetra`s
5 danio`s
2 antrictrussen
3 gourami`s
2 Corydoras-Albino
1 Farlowella Acus Gepan

38 vissen in totaal

8 slakken en
20 vuurgarnalen
249472_0_82_20140425_203545.jpg

Zwaarddragers zijn weg .

Das moeilijk om aan te geven voor jou.

Ligt aan te veel dingen zoals hoe groot een vis is en wat je ze voert.

Corydoras eten bv wel vlokvoer maar dit moet bv niet hun basisvoer zijn.

Garnalen moet je je geen zorgen over maken, als je normaal voert vinden ze altijd wel wat. Gekookte pasta gaan ze ook als een gek op af.

Ancistrus lusten trouwens ook een schijfje komkommer, kan je makkelijk op een lepel doen.

Je zult dit dus zelf moeten uitzoeken.

komkommer heb ik al 2 keer er in gehad een stuk van 1cm . de gourami`s zitten hier lekker van te eten .
en de ancistrus ook. garnalen en de slakken heb ik nog niet gezien hier op. en dan is het na 3 dagen weg.

ancistrus zijn 4 cm groot .

net afgekookt bloemkoolblad was ook goed voor ze had ik gelezen .

Ik heb een bakje met theeglazen, daar doe ik de blokjes in.

Glas 1 voor Malawi-mix,met 3 mosselen.
Glas 2 voor kamerbak 2 blokjes rode mug,1 blokje mix ,2 mosselen.
enz. 6 glazen,naar aantal en soort vissen.

Bloemkool geef ik niet. wel de steel van broccoli. mee gekookt.

Komkommer ,schijf van 2 ,3 cm. Spijker er door,en zakken.

Haal ze later met magneet weer uit.

Ik voer twee keer per dag diepvriesvoer en vaak nog ��n keer droogvoer. In het weekend krijgen ze geen eten.

haha, sjemig! Komt ie!

Wij voeren 2 keer daags granulaat, dan 2 keer een mix van mysis,krill,spinazie,artemia en spoorelementen. Ernaast tegenwoordig 2 keer daags levende artemia en afwisseld rode muggenlarven( levend en diepvries.

Maar eens in de drie dagen vind ik wel war weinig hoor. Beste is 2 keer daags een beetje, net wat ze opeten in een paar minuten

Ik voer elke dag, behalve als ik een dagje weg ben. ��n a twee keer per week diepvriesvoer, voor de rest alleen maar droogvoer o.a. van Hikari en JBL.
De vissen krijgen zoveel dat ze binnen 1 minuut op hebben, tabletjes mogen langer in blijven natuurlijk.

Diesel1610 zei:
haha, sjemig! Komt ie!

Wij voeren 2 keer daags granulaat, dan 2 keer een mix van mysis,krill,spinazie,artemia en spoorelementen. Ernaast tegenwoordig 2 keer daags levende artemia en afwisseld rode muggenlarven( levend en diepvries.

Maar eens in de drie dagen vind ik wel war weinig hoor. Beste is 2 keer daags een beetje, net wat ze opeten in een paar minuten

Ben je bang dat ze tekort komen?
2 x daags?

Elke dag voeren. Zeker ook omdat jij jonge vissen hebt die in de opgroei fase zijn. Ik zou zelfs met deze jongelingen 3x daags voeren. En dan afwisselend en niet steeds vlokvoer.

denk dat ik maar iemand in dienst neem voor het voeren. hahahahahahhahahah
😀

ik ga dus elke dag voeren vanaf morgen. elke avond om 18.00
Want de lampen gaan pas om 11 uur aan s`morgens of ik moet ze om 8 uur al eten geven.

Bertus zei:
Diesel1610 zei:
haha, sjemig! Komt ie!

Ben je bang dat ze tekort komen?
2 x daags?

En nog heb ik inderdaad het idee dat ze meer op kunnen jah 😉

Maar is 2 keer p/d zo gek bertus? Ik vind 2 keer een klein beetje beter voor de visjes dan in 1 keer die 2 porties

Jonge vissen verteren het voer ook snel Bij jonge Guppen is dat zelfs 20 minuten.

Om 8 uur als de ruimte verder licht is dan kan je al wat voeren. Dan om 18 uur wat en dan weer om 21 uur. Liefst elke voerbeurt weer wat anders.

Veel vlokvoeders bevatten vooral granen en vismeel. Dat nemen vissen nauwelijks op dus voeren met diepvies voer is wel handig.

Taropi zei:
denk dat ik maar iemand in dienst neem voor het voeren. hahahahahahhahahah
😀

ik ga dus elke dag voeren vanaf morgen. elke avond om 18.00
Want de lampen gaan pas om 11 uur aan s`morgens of ik moet ze om 8 uur al eten geven.

tot hoe laat branden de lampjes al ik vragen mag ?

Voeren in het donker is bij een gezelschapsbak een apart verhaal denk ik. Bij een speciaal bak met opgroeiende beesten is het weer iets anders. Maar anders om 1800 en om 2200 uur een beetje voeren?

Denk eens aan jezelf. Als je zelf niks eet tot een uur of 6, en dan ineens een beste bord vol heb je daar zelf ook last van, iig ik wel.
En ja, ik kan ook wel 3 dagen zonder eten, maar of ik dat fijn vind en optimaal funtioneer?

de lampen branden van 11 uur tot 22.45 uur

Botia zei:
Jonge vissen verteren het voer ook snel Bij jonge Guppen is dat zelfs 20 minuten.

Om 8 uur als de ruimte verder licht is dan kan je al wat voeren. Dan om 18 uur wat en dan weer om 21 uur. Liefst elke voerbeurt weer wat anders.

Veel vlokvoeders bevatten vooral granen en vismeel. Dat nemen vissen nauwelijks op dus voeren met diepvies voer is wel handig.

Yep.. of anders een granulaat in juiste korrelgrootte.. zoals van Dr. Bassleer.. zit geen vismeel in.
Misschien wat duurder maar wordt hier prima gegeten en wat naar de bodem zakt voor de bodembewoners.. dat gaat niet zo snel rotten.

Taropi zei:
de lampen branden van 11 uur tot 22.45 uur

ik zou als je bv standaard om 2200 uur naar bed gaat nog een keer een beetje voeren, dan een uur later de lampen uit. Liefst als de lampen aangaan ook voeren, als dat niet lukt, dan zsm. Maak er gewoon een planning van.....

hier krijgen mijn vissen iedere avond nadat wij gegeten hebben eten. wissel iedere dag af tussen zwarte , rode muggenlarven en artemia allemaal diepvries.
en dan voer ik ze met de pincet met kleine plukjes laat ik het in het water en dan zorg ik dat er ook een goed deel op de bodem ligt voor de corry's
soms eten ze een gans blokje op en sommige dagen niet hang van hen honger af zeker

Hoi...

Ik voer nu 4 keer per dag, afwisselend granulaat, diepvries artemia rode, zwarte en witte mug, discusmix, zelfs de granulaat heb ik in 4 verschillende merken.
Ik ben discussen aan het "groottrekken", in het begin toen ze nog maar 8cm waren, voerde ik tot 8 keer per dag, nu zijn ze 15cm.

Gr. Rob.

Bertus zei:
Ik heb een bakje met theeglazen, daar doe ik de blokjes in.

Glas 1 voor Malawi-mix,met 3 mosselen.
Glas 2 voor kamerbak 2 blokjes rode mug,1 blokje mix ,2 mosselen.
enz. 6 glazen,naar aantal en soort vissen.

Bloemkool geef ik niet. wel de steel van broccoli. mee gekookt.

Komkommer ,schijf van 2 ,3 cm. Spijker er door,en zakken.

Haal ze later met magneet weer uit.

foto weer gevonden. 2010 j.
cklx_Ex6HQBZIBPGLdjrAQL9RlnwsZ1V.jpeg

In het begin toen mijn maanvissen nog klein waren voerde ik 5x per dag een klein beetje diepvries of levend voer.
Dit heb ik nu terug gebracht naar 2x per dag diepvries voer of 1x per dag diepvries en 1x per dag een beetje droog voer.

ga dit beiinenkort nog verder terug brengen omdat volwassen dieren minder voer nodig hebben dan jongere dieren.
Maar zoals eerder gezegd is dit volkomen afhankelijk van de vissen die je hebt.

dank allemaal voor de geweldige info. ik zal eens kijken wat voor mij het beste gaat werken kwa tijd .
er moet ook nog gewerkt worden .denk zelf dat het om 18.00 uur het beste uit komt elke dag.
Ze moeten er maar aan wennen dan zit niks anders op.

Ik voer al mijn bakken normaal gesproken 1x per dag, de hoeveelheid scheelt per bak

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan