Wat is er nieuw

Hoe werkt de juwel filter in vision 450 en andere?

• Onderwerp starter Onderwerp starter doejfa
  • Startdatum Startdatum
D

doejfa

Guest
Degene van wie ik de bak kan overnemen, zegt mij dat het juwel binnenfilter alleen van bovenaf het water inlaat en niet onderin. Dat betekent dus dat het water langs de bodem nooit wordt ingenomen. Klopt dit? Ik meen me te herinneren dat het binnenfilter in mijn vision juwel 180 wel ook een filteropening in het midden heeft.
Ik heb nog een juwel primo en een juwel lido, waarij ik het binnenfilter gebruik als voorfilter voor het buitenfilter. Betekent dit hier dat ik altijd alleen maar water van bovenaf inlaat? En zou dat dan mijn onverklaarbaar nitirietprobleem in deze twee bakken kunnen geven?
Is iemand bekend met de diverse juwelfiltersystemen?

In mijn juwel rio 125 zit ook het standaart filter, deze filterd op meerdere plaatsen.
Als je googled op juwel filters kun je zien hoe de stromingen werken.

mvg Martijn

Degene van wie ik de bak kan overnemen, zegt mij dat het juwel binnenfilter alleen van bovenaf het water inlaat en niet onderin. Dat betekent dus dat het water langs de bodem nooit wordt ingenomen. Klopt dit? Ik meen me te herinneren dat het binnenfilter in mijn vision juwel 180 wel ook een filteropening in het midden heeft.
Ik heb nog een juwel primo en een juwel lido, waarij ik het binnenfilter gebruik als voorfilter voor het buitenfilter. Betekent dit hier dat ik altijd alleen maar water van bovenaf inlaat? En zou dat dan mijn onverklaarbaar nitirietprobleem in deze twee bakken kunnen geven?
Is iemand bekend met de diverse juwelfiltersystemen?

Ik heb hier de juwel 260 staan en de 450 vision maar bij alle bij zowel onder als boven filterd.

Ja, sorry, ik heb hierna ook even gegoogled en gezien dat bijna alle juwelfiltersook onderin een rooster hebben. Inmiddels weet ik waarschijnlijk ook waar mijn nitrietprobleem vandaan komt: ik heb als buitenfilters sinds kort Eheim ecco pro, en deze heeft als filtermateriaal onder andere zwarte plastic spiraaltjes. Dat werkt voor geen meter, en op deze site wordt dan ook aangeraden deze te vervangen door siporax. Dat ga ik vandaag nog doen en hopelijk is mijn nitrietprobleem dan snel opgelost. Onbegrijpelijk dat eheim dit verkoopt!

afbeeldingen spreekt voor zich denk ik

dummy-accessories_tab-product-details2.jpg

dummy-accessories_tab-product-details3.jpg

groet

jaap

dit betreft die oude vision 450 van 10jaar oud neem ik aan ? geen idee of de filters toen hetzelfde waren als ze nu zijn. maar zal ongetwijfeld over nagedacht zijn.

die plastic dingen zijn voor in externe filters inderdaad ruk, voor biologen enzo heb ik er meer vertrouwen in.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan