Wat is er nieuw

Hoe werkt een opvoerpomp precies?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Canon
  • Startdatum Startdatum
C

Canon

Guest
Hallo allemaal,

Excuses voor mijn hoeveel topic af en toe 🙂, maar ga liever voorbereid te werk.

Ik moet een opvoerpomp hebben, die het water vanuit mijn bioloog naar mijn aquarium pompt. Ik heb hier nog nooit serieus naar gekeken en nu moet ik er 1 kopen.
(het plan was eerst om het met externe filters te doen, maar dat gaat niet werken hoorde ik).

Waar moet ik op letten en waar moet ik hem plaatsen?

Ik zit direct te kijken bij Eheim, omdat ik daar goede ervaringen mee heb.
Mijn aquarium is 700liter, bioloog circa 150L.
Dus ik zat te denken aan:
http://www.aquaplantsonline.nl/pompen/o ... p-2400-l-h

Soms zie je ze zo:
qlUQNwQRx02A6hbHH0KPBxRlyE55TdEM.jpeg

En soms zie je ze onder water staan.
Blijkbaar kunnen ze dat dus allebei.

Bij mij hij onder water komen te staan.

Ik zie dat hij in verhouding best veel watt gebruikt.

Zijn deze pompen wel een beetje stil te krijgen???
Zijn er nog suggesties wat betreft andere pompen?

Kijk bij vijver opvoerpompen.
Die zet je zo in het bioloog.

Goede tip, maar hier zijn er ook duizenden van. Heb jij/iemand ervaring met een goede?

Kijk nou eens op Google.

Eheim pompen zijn in het algemeen goed aan te raden. En zijn van zichzelf vrij stil. Welk trype precies hant af van je behoefte. Hoeveel Ltr/uur tot welke hoogte ga je nodig hebben ? Als je dat weet kun je gaan zoeken.

De opvoerpompen van Eheim kunnen zowel onderwater als boven water worden geplaatst. Het is inderdaad belangrijk om te weten hoe hoog het water gepompt moet worden en hoe snel dit moet gebeuren.

Ik heb er 1tje welke het prima doet. Alleen jammer dat de onderdelen duur zijn, zo had ik een kapotte rotor echter was een nieuwe rotor maar liefst 20 euro. Toen heb ik voor �20 een krachtigere Eheim pomp aangeschaft via marktplaats. Dus nu heb ik er 2, alleen eentje zonder rotor 😉

Allen super bedankt weer 🙂, door dit forum ben ik zo ver gekomen met alles.

@Bertus: Ik google mij naar. Maar als ik 'opvoerpomp aquarium' of 'opvoerpomp vijver' invoer of 'opvoerpomp werking' krijg ik bijna alleen maar advertenties en eigenlijk geen antwoord op mijn vragen die ik heb. Ik snap wel je gedachte. Maar kiezen uit duizend pompen blijft niet makkelijk zonder ervaring.

@Aquamuis: Ik wil minimaal 2000L per uur, dus zal ik http://www.aquaplantsonline.nl/pompen/o ... p-2400-l-h moeten hebben.

@Ludger. Het water zal circa 1.60m hoog gepompt moeten worden. Geld speelt (g)een rol, ik wil dat het goed werkt. Ben al zat kwijt dus nu maar goed 🙂.

Eigenlijk is nu mijn enige vraag: is http://www.aquaplantsonline.nl/pompen/o ... p-2400-l-h een beetje stil (onder water), op een spons , of hoe dan ook?

Hij staat op mijn slaapkamer. Ik heb ooit een Eheim 2080 gehad, die bromde als een gek. Ben als de dood dat ik weer zoiets in huis haal.
Onder water klinkt alsof hij wel gedempt wordt.

Ben erg benieuwd wat de ervaringen zijn met bovenstaande link 🙂! Als dit goed is zet ik die in mijn bioloog.

Uiteraard wel een enkele recensie gelezen van die pompen. Maar die zeggen dan alleen dat hij goed pompt ofzo. Dat geloof ik zelf ook wel.

Ff heel een andere kant op xD
Ik heb 2x een jebao dcs 7000 staan die nagenoeg stil zijn.
Komt alleen een hoge "zoem" vanaf maar ze staan nu nog open en bloot...
Ik ga volgende week me kast bekleden dus als je nog ff geduld heb laat ik het je weten hoe het klinkt in een dichte kast 😉

Bedankt Tuinkabouter.

Hier kan ik evt. wel op wachten.

Ik heb alvast 2 internetwinkels gevraagd of ik ze kan testen, en bij tegenvallend geluid ze weer terug kan sturen. Bij 1 kon dit met de Eheim.

Als mijn bak er aan toe is, wil ik dat misschien doen. (duurt een klein weekje nog voor de kit van de overloop volledig is gedroogd).
Voordeel van Eheim is dat als er iets kapot is, je geen nieuwe hoeft te kopen en voor �20,- klaar bent 😛.

Jebao zegt mij weinig. Ik zie wel dat het wat goedkoper is, en op papier wat voordelen heeft. Hij moet iig stil zijn staat er.

Weet niet of je gewacht hebt, maar de bekisting zit om me meubel..
Nog zonder noppenschuim maar dat is niet eens nodig.
De koelkast maakt meer geluid. De pompen zijn geheel stil nu.

Hey,

Bedankt dat je aan mij gedacht hebt. Ik heb intussen de 4000 gekocht, omdat een verkoper (die heel veel keuze had) aangaf dat je hem niet veel stiller kreeg dan deze.

Ik heb hem nu voor het eerst aan met grond water om ff te testen. Hij valt me niet tegen, maar ook niet direct mee.

Je hoort idd een hoge zoem als het gewoon stil is op mijn kamer. Ik heb hem in het water staan, in een vrij dichte kast met verder nog niets.

Heb jij hem ook in het water staan?

Jah hij moet in het water volgens jebao

Ik heb dc pompen van aquamedic van 3 kuub , ik vind die super stil en eentje draait ook gewoon naast mijn bed op 1 meter .
Deze kan je ook instellen op debiet .

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan