Wat is er nieuw

Hoe zal ik het korfje 'vastmaken' als bodem afzuiger?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Canon
  • Startdatum Startdatum
C

Canon

Guest
Beste leden!

Ik ben nu bezig om mijn filter zo aan te sluiten, dat het als een bodemafzuiger moet gaan werken.

Als voorbeeld:
XYF8_axi0ObKz7lP0fMg1Y94lk72wp1O.jpeg


Het gaat dus hoe het korfje moet komen. Ik doe het alleen met een 'standaard' rubberen slang, en niet van hard plastic.

Heeft iemand een idee hoe ik het korfje zo mooi rechtop kan krijgen? een buis vast purren op de bodem gaat wel werken denk ik, maar misschien zijn er betere optie's.

Bedankt iig!
 
Waarom, niet zo als de afbeelding met pvc. Is een stuk makkelijker.
 
This wel mooi, maar gewoon met een rubberen slang werkt het toch ook goed?

ben nu wel van plan pvc te maken in bochten waar het evt. zou kunnen knikken.
 
Slang werkt ook, maar nu ga je bochten van pvc en de rechte stukken van slang maken?
Onnodig moeilijk als je het mij vraagt.
 
Nou, het gaat om 1 bocht, van de achterwand naar de bodem.

Ik ben er nu mee bezig, maar zou niet weten wat hier moeilijk aan is.
Ik heb nog nooit gewerkt met PVC verder hoor, maar wat is het voordeel van een recht stuk pvc, en een stuk rubberen slang?

die stukken slang zijn soepel, buigzaam om naar een filter toe te leiden. maar ze knikken niet.
 
Via pvc naar slang, geeft een vernauwing. Elke extra is verlies van capaciteit, lijkt mij zonde.
En over de achterwand met bv 2x 90 graden( liever in 45 graden) en dan slang naar het filter.
 
Zou hem plat leggen, grof doek erover, grint erop. Dat is bodem af zuigen.
Dan om de 30 -40 cm een korf.

Vuil wordt de bodem ingezogen.
 
Dat is wel zo ja, het vernauwt iets. Ik heb 1 bocht van 45 graden, waardoor de schade mee valt denk ik.

1x 45 houd in dat de rubberen slang ook een lichte bocht maakt, maar dat gaat goed komen.

Bedankt voor de tips, ik ga niet meer bochten maken op deze manier. Maar 1 kan geen kwaad ga ik van uit.

Maar nog tips over hoe ik mijn korfje op een vaste plek kan krijgen? Pur?
 
Bertus zei:
Zou hem plat leggen, grof doek erover, grint erop. Dat is bodem af zuigen.
Dan om de 30 -40 cm een korf.

Vuil wordt de bodem ingezogen.

Ik kwam dit idee wel tegen, maar dit gaat wel erg ten koste van je filtercapaciteit heb ik het idee. en dat is het mij niet waard.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan