Wat is er nieuw

hoegroot filter heb ik nodig

• Onderwerp starter Onderwerp starter roygie
  • Startdatum Startdatum
R

roygie

Guest
hallo

ik heb mij filter niet helemaal goed meer en komt weinig water uit. Dus zat tedenken aan een nieuw filter tekopen.

voor mijn 100x50x40 bak hoe groot filter is hier voor nodig?

alvast bedankt

Hoezo. Komt er weinig water uit? Slangen niet dicht zitten? Of het filter al eens gereinigd? Watten uitgespoelt en of de rotor schoongemaakt?

Zou eerst dat peoberen en als dat niet helpt kijken naar een andere, bijv JBL e901.

Jbl e901 lijkt me prima

Wat voor filter heb je er nu op ?

Zou inderdaad even uitzoeken wat er aan de hand is voordat je een nieuwe koopt.. filterpompen gaan normaal gesproken niet zomaar definitief kaduuk.
Weet je zeker dat er niet ergens een verstopping zit? Of dat ie lucht aanzuigt of wat ook?

Je zou ook naar Tetra filters kunnen kijken, prima filters voor een goede prijs al zeg ik het zelf. Al ben ik ook tevreden JBL gebruiker.

De filters lijken redelijk veel op elkaar, het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.

Maar ik zou inderdaad eerst eens kijken wat er nu stuk is en of je dit niet kunt oplossen. Misschien is het rotortje gebroken? Kan gebeuren wanneer het wat brosser wordt als eht al een tijdje draait, die rotortjes kun je wel vervangen.

Ik heb een Eheim 2215 erin zitten bij de 1 meter.
Maar sinds enkele tijd draait er een 2213 mee. De 2215 zou het kunnen doen, maar een 2217 is beter denk ik.

Maar ik denk dat de meeste bekende merken wel goed en betrouwbaar zijn heden ten dage hoor.

roygie zei:
hallo

ik heb mij filter niet helemaal goed meer en komt weinig water uit. Dus zat tedenken aan een nieuw filter tekopen.

voor mijn 100x50x40 bak hoe groot filter is hier voor nodig?

alvast bedankt

Welk filter heb je nu dan?

had een sera fil bioactive 130 kon geschikt aan 2 tetra tec ex 700 komen dus heb ze daarvoor vervangen.

zal nog eens kijken naar het oude filter wat er loos is.

Tja ,die is niet zo groot,he.

de tetra tec ex 700 lijkt mij toch groot genoeg

Is niet heel royaal maar in principe moet een EX700 wel kunnen maar heb je een flink bestand kan je beter meer capaciteit nemen.
Filters die een tijdje draaien zitten meer richting de helft van de opgegeven liters van de fabrikant namelijk.

Even voor de goede orde, heb je 1 of 2 EX 700 filters?

roygie zei:
had een sera fil bioactive 130 kon geschikt aan 2 tetra tec ex 700 komen dus heb ze daarvoor vervangen.

roygie zei:
de tetra tec ex 700 lijkt mij toch groot genoeg
~ Ivo

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan