Hoelang beluchten met Algizit van Tetra?

K

kodak

Guest
Hoi,

Na een complete remake van mn bak een gigantische algenexplosie gehad. Gisteren Algizit toegevoegd een de bak nog steeds flink aan het beluchten en circulatiepomp op vol. Ik kan niet uit de bijsluiter halen hoelang je moet beluchten en na hoeveel tijd je de stoffen met actieve kool moet verwijderen (als dit al nodig is of moet het langzaam verdwijnen door de reguliere waterverversingen?)

Ik ben zelf geen voorstander van deze middelen, maar dit liep uit de klauw. Vissen en garnalen zijn niet in deze bak op het moment.

Ik hoop op een reactie.

Gr. Kodak
 
Sobere handleiding.
Ze hebben het niet over koolfiltering, dus dat hoeft niet nee.
Hoe lang beluchten is inderdaad lastiger te bepalen, persoonlijk zou ik er waarschijnlijk gewoon mee doorgaan totdat een (eventuele) vervolgbehandeling start.

En verder natuurlijk ook even zoeken naar de oorzaak van de algenexplosie ;)
 
Alhoewel, 3-4 weken beluchten zonder dieren erin, vraag me af of dat nodig is eigenlijk.
 
Bedankt voor jullie reacties! Het is redelijk sterk spul en denk eraan om na 48 uur de beluchting te stoppen en actieve kool te filteren. Misschien zijn er nog mensen met ervaring met dit middel.

Gr. Kodak
 
En verder natuurlijk ook even zoeken naar de oorzaak van de algenexplosie .

Hoe kwam dat dan?
 
Ik had mijn bak helemaal geleegd, nieuw grind erin en spiderwood. Vervolgens planten erin en voedingskorrels in de bodem gestopt. Verder nog profito en easycarbo. De belichting op 8 uur gezet maar denk dat de voeding de oorzaak is. Het filter heb ik trouwens niet gereinigd. Ik zal het melden als het beter gaat.
 
En flink wat zuurstofplanten er in?
 
Nee niet echt veel. Zal er tijdelijk een bosje waterpest in hangen straks. Maar ben benieuwd wanneer je de beluchting kunt stoppen en co2 weer kan toevoegen en vissen. Actieve kool laat ik maar achterwege zodat de algizit zijn werk kan doen. Hopelijk zsm weer een goede balans.
 
Hallo, mijn bak ziet er al stukken beter uit en de algen zijn grotendeels door mechanische filtering verwijderd. Alleen ben ik nog steeds benieuwd hoelang de krachtige beluchting bij gebruik van Algizit nodig is. Heb Tetra daar ook even een mailtje over gestuurd maar die kunnen pas in september antwoorden.

Gr. Kodak
 
Nou dat schiet lekker op dan zeg.
 
Ja wat heb je nu aan zo n antwoord als je dat middel hebt om nu te gebruiken.
Dit is geen reclame voor ze vind ik.
 
Zie je wel vaker bij de goedkopere merken, sobere of geen bijsluiters (Sera is er ook zo een) of geen klantenservice..
 
Terug
Bovenaan