Hoelang gaat een 500 gram Co2 fles mee


R

Rickjuuh

Guest
Beste mede aquarianen,

Ik heb een vraag omtrent het gebruik van co2 in het aquarium.

Ik ben namelijk benieuwd of iemand antwoord kan geven op deze vraag:

Hoelang gaat een 500 gram CO2 fles mee op een 40 liter aquarium
De CO2 wordt vanaf 9 uur tot 7 uur toegedient (10 werkende uren dus).

Ik hoor graag van jullie!
 
Ik denk vrij lang maar het hangt af hoeveel je gebruikt. Als je een hoge ph hebt en die veel moet verlagen dan zal je meer moeten toedienen. Ook bij een hoge kh is meer co2 nodig.
 
Als ik het een beetje met mijn 500 grams wegwerpflesje vergelijk denk ik een maand of 5 a 6
 
Als ik het een beetje met mijn 500 grams wegwerpflesje vergelijk denk ik een maand of 5 a 6

Mag ik vragen hoeveel bellen jij per minuut dan toedient?

en is dat op je scape met veel planten

Ik wil het namelijk voor mijn nieuwe bakje gaan gebruiken die ik stevig ga beplanten
 
Mag ik vragen hoeveel bellen jij per minuut dan toedient?

en is dat op je scape met veel planten

Ik wil het namelijk voor mijn nieuwe bakje gaan gebruiken die ik stevig ga beplanten
Ik heb je net voor je geteld. Ik kom nu op 80 bellen per minuut op mijn 25 liter plantenbakje.
 
Ik heb je net voor je geteld. Ik kom nu op 80 bellen per minuut op mijn 25 liter plantenbakje.

en bij jou gaat een wegwerpfles van 500 gram 5-6 maanden mee?
 
Nee minder, ik denk een maand of 4.
80 bellen per minuut, kunststof diffuser en 9 uur toevoer van de CO2
 
Ja dan heb je een vrij hoge kh inderdaad. Dat kost weer wat extra co2:deal:
 
Heb 340 liter water in mijn bak....Gebruik ook CO2, 500 GRAM per 6-7 maanden, automatische toevoer, max bellen 65 per minuut, druk 0,9 atu.
PH 6.8 , KH 3, Gh 4. 24*C. Zie linkje om mijn bak te bekijken.
 
druk 0,9 atu.

Moest toch eens even zoeken. Überdruck in atü (Atmosphären-Überdruck)
Een sterk verouderde eenheid voor druk. Deze is heden ten dage vervangen door Pascal of bar.
 
Ik heb zelf een 2kg fles staan en bij 80bpm en 8maanden later staat die nog boven de 50bar.
Het is sterk afhankelijk hoeveel bellen per minuut je geeft.
Ik.zie wel eens dat mensen 150bpm geven.
En die dien dan ongeveer 10 maanden met 2kg.

Als ik dat op 500gr zal teruggekeken zal je ongeveer 3 maanden met een fles doen en op 80bpm ongeveer 6 maanden.

Ook is het afhankelijk hoe je je co2 in je bak brengt.
Met een normale defuser of een verstuiver (atomizer) .
Met een Atomizer zijn ze belletjes veel fijner en worden beter in het water opgenomen waardoor je minder bellen per minuut kan geven.
 
Iedereen bedankt voor de duidelijke reacties :)

Heb toch voor een 2 kg kit gekozen inplaats van en 500 gram
 
Dat is verstandig want zo hoef je hem minder vaak te laten vullen en het vullen is voordeliger dan een kleine fles.
 
Dat is verstandig want zo hoef je hem minder vaak te laten vullen en het vullen is voordeliger dan een kleine fles.
Dat is maar net afhankelijk hoe ze de prijs berekenen van een vulling. Ik betaal per kg co2 vulling. Of ik nu met 500 grams fles kom aanzetten of met 2 of 10 kg maakt niet uit.
 
Dat is maar net afhankelijk hoe ze de prijs berekenen van een vulling. Ik betaal per kg co2 vulling. Of ik nu met 500 grams fles kom aanzetten of met 2 of 10 kg maakt niet uit.
Klopt inderdaad

Maar voordeel van de 2kg flessen is dat ik niet om de 3 maanden opnieuw moet laten vullen (ben een beetje lui haha :) )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier in de LFS betaal ik 18.50 voor 2kg (na aanvraag. Want ik heb hem nog niet laten vullen ) en bij de drank groothandel 7.50. En bij de paintbalclub in Delft 10 euro

Dus de marges zijn groot
 
Hier in de LFS betaal ik 18.50 voor 2kg (na aanvraag. Want ik heb hem nog niet laten vullen ) en bij de drank groothandel 7.50. En bij de paintbalclub in Delft 10 euro

Dus de marges zijn groot
De marges zijn nog groter als je bedenkt dat ik €2,25 per kg co2 betaal.
 
De marges zijn nog groter als je bedenkt dat ik €2,25 per kg co2 betaal.

Dan wil ik toch wel eens weten waar dat is :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier in de LFS betaal ik 18.50 voor 2kg (na aanvraag. Want ik heb hem nog niet laten vullen ) en bij de drank groothandel 7.50. En bij de paintbalclub in Delft 10 euro

Dus de marges zijn groot
Kan je daar zomaar heen die paintbal club?
 
Ik.zie net dat ze een vernieuwde website hebben. Kan er totaal geen wijs meer uit worden.
Maar ik heb ze 2 maanden geleden gebeld en ze zeiden dat ik een afspraak moest maken en dan kon ik gewoon langs komen.
Volgens doe man hebben ze een zeer grote voorraad co2.
 
Lees zo hoe lang jullie met een 500 ml fles doen maar ik haal 2 maanden. Heb ongeveer 100 bellen p/m heb wel veel planten.

Of kunnen de bellen naar beneden ???
 
Of dat minder kan hangt af van wat je wil bereiken en de waterwaarden. heb je een continutest in je bak?
 
Beste mede aquarianen,

Ik heb een vraag omtrent het gebruik van co2 in het aquarium.

Ik ben namelijk benieuwd of iemand antwoord kan geven op deze vraag:

Hoelang gaat een 500 gram CO2 fles mee op een 40 liter aquarium
De CO2 wordt vanaf 9 uur tot 7 uur toegedient (10 werkende uren dus).

Ik hoor graag van jullie!
Krijg je dan geen ph schommelingen. Hier gaat de co2 aan 30 min voor het licht aan gaat om half 8. En pas uit een uur (21.00 uur)voor de verlichting uitgaat om 22.00 uur. Tijdens de rustperiode van 3 uur geen licht laat ik de co2 gewoon aan staan. 70 bpm , 13 uur co2 , 10.5 uur licht en EI index. Ph constant 6.9 en als de co2 uit gaat loopt de ph op tot 7.2.
Ik heb de 2kg fles vorig jaar juli aangeschaft en die staat nog op 53 bar. Dus als je de juiste co2, licht en voeding... verhouding toepast kan je heel lang doen met een fles van 2kilo op 100 liter je to water.
Planten groeien als kool en uit mijn Rio 125 haal ik om de week een halve emmer snoei en uitloopafval. .

Bij mijn garnalen bakkies gaat het is langzamer maar daar geef ik ook geen co2.
 

Terug
Bovenaan