Ja5perW
Well-known member
- Lid geworden
- 3 augustus 2021
- Leeftijd
- 25
Ik heb dit weekend een 2de aquarium aangeschaft. Het is een aqualantis van 60cm geworden. Ik heb hem 2dehands gekocht maar hij stond al een poosje leeg. Ik heb water uit mijn andere aquarium gebruikt om hem voor de helft te vullen en de rest gewoon kraanwater. Ik heb er ook wat van het filter ingelegd. Nu heb ik een aantal vragen: Is 1 filtermat genoeg om erin te doen of zou ik beter nog 1 of meerdere erin kunnen leggen? Moet ik ook wat voer erin doen of is het water van het andere aquarium voldoende "vervuild"? Wat ik vroeger altijd deed was direct met een paar jonge guppen beginnen, deze laten groeien en steeds een paar extra erin doen om de belasting langzaam op gang te brengen. Heeft dit ook zin of is voeren voldoende? Ik heb er een eheim pickup filter inhangen. Deze heeft best weinig filtermatten (vergelijken met de rio125), is dit voldoende voor zo'n kleiner aquarium? (Weet dat bacteriën niet alleen in het filter zitten, maar daar zitten er toch ook best veel dacht ik?)
En nog een vraag die niet zoveel met het indraaien te maken heeft: De standaard verlichting zit er nog in en ik vind het mooi om er verlichting in te hebben waarbij ik dag en nacht kan instellen. Weet iemand welke verlichting in dit aquarium past? Led strips van aliexpress zag ik bijvoorbeeld al voorbij komen op het forum, maar daar zijn er zoveel van dat ik niet meer weet wat dan wel en niet goed zou zijn. Ik wil het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk, maar het moet ook goed. Hij staat op mijn bureau dus ik kijk er iedere dag naar....
De foto is nog niet helemaal helder, maar het filter zal zijn werk wel gaan doen vandaag. Verwacht dat hij als ik vanavond thuis kom mooi helder is!
En nog een vraag die niet zoveel met het indraaien te maken heeft: De standaard verlichting zit er nog in en ik vind het mooi om er verlichting in te hebben waarbij ik dag en nacht kan instellen. Weet iemand welke verlichting in dit aquarium past? Led strips van aliexpress zag ik bijvoorbeeld al voorbij komen op het forum, maar daar zijn er zoveel van dat ik niet meer weet wat dan wel en niet goed zou zijn. Ik wil het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk, maar het moet ook goed. Hij staat op mijn bureau dus ik kijk er iedere dag naar....
De foto is nog niet helemaal helder, maar het filter zal zijn werk wel gaan doen vandaag. Verwacht dat hij als ik vanavond thuis kom mooi helder is!