Wat is er nieuw

Hoelang inwateren wortelhout

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Khoppie
  • Startdatum Startdatum
K

Khoppie

Guest
Beste medeforumleden,

Ik ben er sinds van de week achter gekomen waarom er een vieze lucht van mijn aquariumwater af komt. Het blijkt dat al mn kienhout aan het rotten is. Ik heb hierop contact opgenomen met de LFS want ik vind het wel heel snel na nog geen 4 maanden in het aquarium te hebben gelegen en nu al rot. Hier zeggen ze dat het waarschijnlijk mn eigen schuld is door verkeerd gebruik.

Ik weet van mezelf dat ik het goed heb gedaan want heb het kienhout eerst laten inwateren in koud water (dus niet warm of koken) en vervolgens in het aquarium dus niks mis mee.

Nu heb ik wortelhout (het hout wat gebruikt word in zuid amrika aquariums) alleen nu wil ik weten hoelang dit duurt voordat dit eenmaal ingewaterd is. Het drijft nu namelijk en is niet echt handig 😛

Hoor het wel.

Gr. Kevin
 
Gaat bijna nooit zinken. Mijne ligt er nu 3 maanden in en drijft Nog steeds. Ik heb er stenen op liggen.

Mvg.
 
Bij mij zonk het na 2 weken al, terwijl dat kurkdroog uit de winkel kwam 😉
 
Maak met Tyreps een platte steen eronder vast.
Zet hem dan zo in de bak.
.
 
ik leg er stenen op en na 2 weken haal ik ze er af en als het hout niet drijft dan is het goed
 
Is eigenlijk best wel handig als het drijft/lichtgewicht is. Dan kun je het namelijk vanaf de bovenkant laten lopen, vind ik veel mooier en veel natuurlijker.

Even snel een plaatje gezocht van wat ik bedoel:
Picture865.jpg
 
Dat is inderdaad ook weer zo dan moet ik alleen nog een manier vinden om het vast te leggen want ik heb maar 1 dwarsbalk 🙂
Het lift nu in ons bad te weken maar dit zal niet voldoende zijn dan denk ik want sommige gedeeltes van het hout komen nog boven water of zal dit vanzelf zinken?
 
De verbouwing van het aquarium zal overigens toch even moeten wachten want zag vanavond mijn ramirezi's een platte steen schoonmaken en er vervolgens eieren op leggen 😀
Echt heel mooi om naar te kijken hoe het vrouwtje eerst een rij met eitjes legd en het mannetje er vervolgens overheen gaat om ze te bevruchten.
Dus mijn week kan niet meer stuk 😛 en 5 mooie maanvisjes erbij en nu een nestje van de ramirezi's 😀
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan