Hoevaak filter verschonen


Tijn.a

Member
Lid geworden
10 juni 2020
Berichten
24
Leeftijd
22
Hallo,

Ik ben net begonnen met het houden van een aquarium. Nu was mijn vraag hoevaak je je filter moet verschonen en hoe je dit het beste kan doen zonder je bacteriën te verliezen.
Mijn filter: superfish 100l per/uur
 
je moet de spons uitknijpen in aquarium water, dan verlies je het minste bacterien.
Dus het liefste niet onder de kraan, ik doe het trouwens wel onder de kraan ;)
 
Inderdaad gewoon simpel uitknijpen in aquarium water (in een emmer, niet het aquarium zelf!)

Onder de kraan kan in principe ook wel (in Nederland) als je dit maar niet te heet of koud doet, en dat is vaak het probleem. Lekker met heet water dan wordt het goed schoon! ;)
 
Nog een vraagje, in dat filter zit kool nu ben ik van plan die eruit te gooien en er filterwatten voor in de plaats te doen. Goed idee of niet?
 
Kool gebruik je alleen na bv medicatie maar normaal niet want dat kan de gechelateerde voeding uit het water halen wat dan weer niet direct opneembaar is.
 
Kool gebruik je alleen na bv medicatie maar normaal niet want dat kan de gechelateerde voeding uit het water halen wat dan weer niet direct opneembaar is.
Ja dat had ik inderdaad ook al gelezen, toch vreemd dat ze dat er standaard in doen terwijl het niet per definitie het beste is voor je aquarium.
 

Terug
Bovenaan